مقایسه ۴ مدل دستگاه پاپ کورن ساز موجود در بازار ایران

مقایسه ۴ مدل دستگاه پاپ کورن ساز موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    پاپ کورن از آن خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که تقریبا همه با ذائقه‌های مختلف به آن «نه» نمی‌گویند. اگر از عشاق سینه‌چاک این خوراکی باشید حتما از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنید؛ مهمانی‌ها، موقع تماشای فیلم و سریال در آخرهفته‌ها و... . پس شاید بد نباشد که نگاهی به مدل‌های مختلف دستگاه‌های پاپ کورن داشته باشید و با خرید یک دستگاه پاپ کورن ساز خانگی، کار خودتان را برای تهیه آن راحت کنید.

    برای خرید پاپ کورن ساز باید به نیازهای مختلف خودتان توجه داشته باشید. انواع مختلفی از این دستگاه در بازار ایران موجود است. اما شما باید با شناخت نکات مختلف درباره دستگاه پاپ کورن ساز، گزینه مناسب‌تان را انتخاب و خریداری کنید. خرید چنین دستگاهی به شما کمک می‌کند که مطابق با ذائقه خودتان و به شکلی بهداشتی و سالم به این میان‌وعده خوشمزه دست پیدا کنید.

    در این مقاله از مدل‌های معروفی از این دستگاه برای‌تان گفته‌ایم که در بازار ایرانی قابل خریداری هستند. این دستگاه‌ها از نظر محبوبیت میان کاربران وبسایت‌هایی مانند دیجی‌کالا از جایگاه خوبی برخوردارند و کاربرانی که این دستگاه‌ها را خریداری کرده‌اند از آنها رضایت داشته‌اند. با ما همراه باشید.

    ۱. دستگاه پاپ کورن ساز هانوور؛ ایمن و مطمئن

    خرید پاپ کورن ساز

    اگر به‌دنبال یک پاپ کورن ساز با قیمت و کیفیتی مناسب هستید، پاپ کورن ساز هانوور مدل ۱۰۲۶، گزینه خوبی برای‌تان خواهد بود. این وسیله در دسته پاپ کورن سازهای برقی قرار می‌گیرد و جنس آن از پلاستیک و فلز است. پس با دستگاهی روبه‌رو هستید که جای زیادی نمی‌گیرد و با وجود یک کیلوگرم وزنی که دارد، سبک به شمار می‌رود. با توجه به مقدار ذرتی که در دستگاه می‌ریزید، آماده شدن پاپ کورن برای‌تان حدود دو تا چهار دقیقه طول می‌کشد.

    برای کسانی که پاپ کورن و پفک هندی دوست دارند، خرید پاپ کورن ساز هانوور انتخاب بسیار درستی خواهد بود. سیستم گردش هوای داغ در این دستگاه به شما کمک می‌کند تا سریعا یک ظرف پر از پاپ کورن آماده کنید.

    ایمنی در محصول

    از نظر ایمنی هم نگران هیچ چیز نباشید چون هانوور به یک سنسور یا حس‌گر (پارسی را پاس بداریم، موافقید؟) قطع‌کن حرارتی مجهز است که مانع از وقوع خطرات ناشی از بیش از حد داغ شدن دستگاه می‌شود.

    البته بهتر است در استفاده از وسایل برقی، حواس‌تان را کاملا جمع کنید و آنها را بعد از استفاده از برق بکشید ولی اگر دچار حواس‌پرتی شدید و اوضاع از کنترل‌تان خارج شد، این امکان در پاپ کورن ساز هانوور، شما را از حوادث خطرناک نجات می‌دهد.

    یکی از دلایلی که می‌تواند شما را به خرید دستگاه پاپ کورن ساز ترغیب و تشویق کند، این است که نیاز به اضافه کردن روغن و نمک در آن وجود ندارد و می‌توانید از بابت آماده کردن ذرت بوداده‌ای سالم، خیال‌تان کاملا راحت باشد.

    البته تمیزی به خاطر این است که خودتان و در محیط بهداشتی و تمیز آشپزخانه، پاپ کورن را آماده می‌کنید. قیمت این دستگاه حدودا ۲۲۰ هزار تومان است و از جمله پرفروش‌ترین دستگاه‌های پاپ کورن سازی است که در وبسایت دیجی‌کالا به فروش می‌رسد.

    ۲. دستگاه پاپ کورن ساز مدل p110، قابل استفاده در مایکروویو

    خرید پاپ کورن ساز

    پاپ کورن سازها دارای انواع مختلفی هستند. بعضی از انواع آنها را می‌توان داخل مایکروویو قرار داد و به راحتی در عرض چند دقیقه به پاپ کورنی خوشمزه و داغ رسید. از مزیت‌های وجود چنین دستگاهی در منزل باید به سهولت استفاده از آن برای تمام اعضای خانواده اشاره کرد. مثلا اگر فرزندان‌تان دوست دارند که در آماده کردن یک میان‌وعده سالم و خوشمزه مشارکت داشته باشند به راحتی می‌توانند با این دستگاه کار کنند. کار کردن با مایکروویو و این وسیله بسیار آسان است و خطری در کار نیست. پس در یک برنامه آشپزی جذاب با فرزندان‌تان مشارکت کنید و برای خانواده، پاپ‌ کورن‌های خوشمزه آماده کنید.

    کافی است، دانه‌های آماده ذرت را درون ظرف پاپ کورن ساز بریزید و بعد از قرار دادن درپوش ظرف، آن را حدود شش تا هشت دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. اگر اهل اضافه کردن نمک و چیزهای دیگر به پاپ کورن باشید به راحتی می‌توانید این مواد را به ذرت‌های موجود در ظرف اضافه کنید و طعم دلخواه‌تان را نوش‌جان بفرمایید. مثلا بعضی از افراد دوست دارند که پاپ کورن‌شان طعم نمک و فلفل بدهد یا ادویه‌های دیگری را به آن اضافه می‌کنند. این دیگر سلیقه و انتخاب شما خواهد بود. به میل خود، مواد مورد علاقه‌تان را به ذرت‌ها اضافه کنید و آنها را در مایکروویو قرار بدهید.

    جنس بدنه این وسیله از پلاستیک است و مواد به سطح داخلی آن نمی‌چسبند. از درپوش ظرف هم می‌توانید به عنوان یک کاسه جالب و زیبا استفاده کنید و بعد از آماده شدن ذرت‌ها،‌ آنها را درون ظرف مذکور بریزید. قیمت این وسیله هم بسیار به صرفه است. اگر مایکروویو دارید و طرفدار سرسخت پاپ کورن هستید؛ با خرید پاپ کورن ساز مدل p110 به قیمت حدود ۳۸ هزار تومان، می‌توانید مرتبا این میان وعده جذاب را در منزل آماده کنید.
    [related]7774[/related]

    ۳. دستگاه پاپ کورن ساز دستی، نوستالژیک و مقرون‌به‌صرفه

    pop corn maker

    پاپ کورن ساز دستی مدل 423S هم از آن گزینه‌هایی است که از هر لحاظ برای خرید مناسب هستند. چون هم قیمت مناسبی دارد و تنها با حدود ۳۴ هزار تومان قابل خریداری است و هم استفاده از آن بسیار ساده و راحت است. جنس این وسیله از فلز است و نه تنها در منزل و روی گاز می‌توانید در آن پاپ کورن خوشمزه آماده کنید بلکه در پیک‌نیک و روی آتش هم می‌توان از آن برای آماده کردن پاپ کورن استفاده کرد.

    کاربران دیجی‌کالا هم از خرید این وسیله ابراز رضایت کرده‌اند. پس اگر برای خرید پاپ کورن ساز خانگی، بودجه زیادی در اختیار ندارید و در منزل‌تان مایکروویو هم وجود ندارد، خرید این وسیله، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی‌تان خواهد بود. البته نکته‌ای درباره این وسیله وجود دارد، کار کردن با آن قلق‌های مخصوصی دارد و تمام اعضای خانواده مثلا بچه‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند و در تهیه پاپ کورن مشارکت داشته باشند.

    در هر حال، اگر مایکروویو نداشته باشید و نخواهید که هزینه زیادی بابت خرید پاپ کورن ساز بپردازید، این وسیله می‌تواند مورد مناسبی برای منزل‌تان باشد. در پیک‌نیک و فضای باز هم استفاده از آن کاملا مقدور است و می‌تواند برای‌تان عصرانه‌ای خوشمزه در اوقات فراغت آماده کند.

    ۴. پاپ کورن ساز صنعتی؛ حرفه‌ای اما جاگیر

    خرید پاپ کورن ساز بعید می‌دانیم که برای آماده کردن پاپ کورن خانگی نیازی به خرید یک دستگاه خیلی بزرگ داشته باشید اما به هر حال هر کسی نیازها و سلیقه خود را دارد. پس بهتر است با این مدل از پاپ کورن ساز حرفه‌ای هم آشنا شوید. این دستگاه پاپ کورن ساز صنعتی مدل p333، یک بدنه فلزی دارد و با برق کار می‌کند. زیر آن یک چرخ تعبیه شده و از همین جهت حمل و نقل و نگهداری از آن راحت است. مثلا می‌توانید آن را در بالکن یا حیاط منزل‌تان نگهداری کنید و زمانی که می‌خواهید با خانواده در حیاط بنشینید و لذت ببرید، پاپ کورن هم آماده کنید. خرید پاپ کورن ساز به این بزرگی و در این شکل و شمائل برای مادربزرگ و پدربزرگ‌هایی مناسب است که آخرهفته‌ها، نوه‌های خود را در حیاط بزرگ‌شان دور هم جمع می‌کنند. وجود این دوچرخه بامزه در گوشه حیاط و آماده‌سازی پاپ کورن، یک عصرانه خوشمزه و مقوی می‌تواند لحظه‌های دور هم بودن را شادتر و زیباتر کند. البته فقط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیستند که می‌توانند این دستگاه را خریداری کنند، افرادی که مهمانی‌های زیادی برگزار می‌کنند هم گزینه‌های مناسبی برای خرید دستگاه پاپ کورن ساز صنعتی هستند. از همه اینها مهم‌تر این دستگاه می‌تواند وسیله‌ای برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک باشد. می‌توانید پاپ کورن‌هایتان را بفروشید و درآمد کسب کنید. قطعات جانبی این وسیله را می‌توانید به راحتی در ماشین ظرف‌شویی بشویید. مخزن سرامیکی قابل تفکیک این دستگاه قابل شست و شو است و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. در هر حال، این وسیله نسبتا بزرگ و ظرفیت آن ۶۰۰ گرم است. انتخاب چنین گزینه‌ای به نظر شما وابسته است ولی احتمالا برای خانه‌های آپارتمانی یا کم‌جمعیت، مورد چندان مناسبی نیست. قیمت این دستگاه هم حدود ۲۴۰ هزار تومان است.

    در آخر

    نگاهی گذرا به ویژگی‌های مختلف مواردی که برای خرید پاپ کورن ساز در این متن معرفی شد در یک جدول مختصر، خالی از لطف نخواهد بود:
    [table id=148 /]
    خرید هر یک از این گزینه‌ها به سلیقه، بودجه و خواسته‌های شما وابسته است. از میان مدل‌های مختلف، گزینه مطلوب‌تان را انتخاب و بهترین میان‌وعده را برای خود آماده کنید. یادتان باشد که وجود چنین دستگاهی در منزل باعث می‌شود که در زمانی اندک و در محیطی تمیز و تحت نظارت خودتان، پاپ کورنی آماده کنید که از روند تولید آن باخبر هستید و ضمنا فاقد مواد نگهدارنده و مضری است که احتمالا در کارخانه‌ها به پاپ کورن‌های بسته‌بندی‌شده اضافه می‌کنند.

    [see_also]414[/see_also]
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید