راهنمای خرید لامپ LED سقفی و معرفی بهترین مدل‌ها

راهنمای خرید لامپ LED سقفی و معرفی بهترین مدل‌ها
راهنمای مطالعه

    لامپ ال ای دی سقفی یکی از ابزارهای مقرون به صرفه برای ایجاد دکوراسیون چشم نواز است. در این راهنمای خرید شما را با انواع لامپ LED سقفی آشنا می‌کنیم

    روشنایی و نورپردازی امروزه نقش بسار مهم در زیبایی اماکن مختلف دارد و بسیاری دنبال این هستند که با لامپ معمولی یا لامپ هوشمند، ریسه و چراغ زیبا و مدرن، فضای منزل، اداره، رستوران، کافی‌شاپ و یا مغازه خود را چشم‌نواز و جذاب کنیم خواست اکثر افراد است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی انواع لامپ ال ای دی سقفی بپردازیم. علاوه بر آن چند نمونه از بهترین لامپ ال ای دی سقفی را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

    لامپ ال ای دی سقفی چیست؟

    ption id="attachment_50005" align="aligncenter" width="850"]دیود نور افشان دیودهای نورافشان در رنگ‌های مختلف

    همانطور که در مطلب راهنمای خرید لامپ گفتیم، ال ای دی مخفف Light Emitting Diode است. این نوع لامپ‌ها از یک دیود نورافشان که نیمه‌رساناست، استفاده می‌کنند.با عبور جریان برق، از این دیود، لامپ تولید نور کرده و محیط اطراف را روشن می‌کنند. این دیود بسیار مقاوم بوده و خیلی سخت می‌شکند. LED در گذشته، بیشتر در تجهیزات الکترونیک استفاده می‌شد اما در حال حاضر از آن برای روشنایی و نورپردازی اماکن نیز استفاده می‌کنند. مشکل لامپ ال ای دی رنگ آن‌ها بود که امروزه با تغییر در ساختار فیزیکی طیف و شدت رنگی متنوعی را ایجاد می‌کنند.

    لامپ ال ای دی سقفی از جمله پرکاربردترین مدل لامپ‌های ال ای دی است که به صورت روکار یا توکار در سقف نصب می‌شود. در ادامه به معرفی مزایای این لامپ‌ها و انواع لامپ ال ای دی سقفی خواهیم پرداخت.

    مزایای لامپ ال ای دی سقفی

    استفاده از لامپ‌های ال ای دی برای نورپردازی و روشنایی مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

    • کیفیت بالا؛
    • مصرف برق پایین؛
    • نوردهی خوب؛
    • طول عمر بالا؛
    • عدم تاثیر تعداد دفعات خاموش و روشن کردن لامپ بر کم شدن طول عمر آن؛
    • ثابت ماندن میزان تابش نور در طول مدت استفاده؛
    • ایجاد طیف رنگی متنوع برای استفاده در نورپردازی‌های مختلف؛
    • زاویه تابش هدف‌مند و مستقیم؛
    • قابل تعمیر بودن؛
    • و موارد بسیار دیگر.

    انواع لامپ ال ای دی سقفی

    لامپ‌های ال ای دی سقفی برای مصارف گوناگونی ساخته و به بازار عرضه می‌شوند.

    لامپ ال ای دی سقفی از نظر نوع کاربرد

    • لامپ سقفی صنعتی
    • لامپ سقفی اداری
    • لامپ سقفی خانگی

    لامپ ال ای دی سقفی از نظر نوع نصب

    • لامپ ال ای دی سقفی توکار
    • لامپ ال ای دی سقفی روکار یا آویز
    • لامپ ال ای دی سقفی متحرک
    • لامپ ال ای دی سقفی نیمه روکار

    لامپ ال ای دی سقفی از نظر شکل ظاهری

    لامپ‌های ال ای دی سقفی، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی دارند اما عمدتا به دو شکل زیر قابل خریداری هستند:

    • لامپ ال ای دی سقفی گرد که دایره‌ای شکل و گرد است. از لامپ ال ای دی گرد بسته به نیاز و سلیقه خود می‌توانید در هر محیطی استفاده کنید.
    • لامپ ال ای دی سقفی مربعی، این لامپ نیز شکل هندسی مربعی داشته و متناسب با خواست و سلیقه افراد مختلف است.

    لامپ ال ای دی سقفی خانگی

    این مدل از لامپ‌ها با تنوع و طیف رنگی که دارند می‌توانند علاوه بر روشنایی، فضای دل‌نشین و متفاوتی را برای منزل شما ایجاد کنند. با توجه به سبک معماری و دکوراسیون منزل خود می‌توانید یکی از انواع مدل لامپ‌های ال ای دی در شکل و رنگ‌های مختلف را انتخاب کنید.

    علاوه بر آن می‌توانید با استفاده از این لامپ‌ها میزان نور فضای خود را کم یا زیاد کنید. معمولا در منازلی که مبل‌ها و دیوارها و دکوراسیون روشنی دارند، به نور کم‌تری احتیاج است. در خانه‌هایی که ار مبل‌ها و دکوراسیون تیره استفاده شده باید نورپردازی کمی بیش‌تر باشد.

    علاوه بر آن با استفاده از این لامپ‌ها و تنظیم زاویه تابش نور آن می‌توانید تمرکز بر یک فضای خاص (مانند یک تابو یا اثر هنری) را بیش‌تر کنید. این لامپ‌ها به دلیل زاویه تابش مستقیم می‌توانند روی یک نقطه خاص نورپردازی ایجاد کنند.

    فهرست پرفروش‌ترین لامپ‌های سقفی را ببینید

    لامپ ال ای دی سقفی اداری

    بهترین لامپ ال ای دی سقفی برای محیط‌های اداری، لامپ‌هاییست که توان بالایی دارند. پنل‌های ال ای دی سقفی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این اماکن باشد. این پنل‌ها تنوع، بازده و طول عمر بالایی داشته و نور یک دست و ملایمی دارند. پنل‌ها در دو نوع توکار و آویز در بازار موجود هستند.

    با استفاده از این پنل‌ها می‌توانید جلوه خاص و مدرنی به محل کار و اداره خود ببخشید. برای انتخاب و خرید لامپ ال ای دی اداری باید علاوه بر اندازه دفتر، به رنگ دیوارها و میزان روشنایی که مد نظرتان است نیز توجه کنید. بهتر است در اداره و دفاتر کاری از طیف رنگی یکسانی استفاده شده و رنگ نور طبیعی و گرمی برای محیط کار برگزینید تا پویایی و انرژی کارکنان افزایش پیدا کند.

    لامپ ال ای دی سقفی صنعتی

    استفاده از لامپ‌های ال ای دی در کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، پارکینگ‌ها، انبارها و غیره، علاوه بر روشنایی، کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال دارد. لامپ ال ای دی سقفی صنعتی نسبت به سایر مدل‌ها میزان رنگ بالاتر، دمای رنگ مناسب‌تر و پخش نور بیشتری دارد. همین امر سبب می‌شود که محیط‌های صنعتی بدون صرف هزینه هنگفت بتوانند نوری مناسب برای محیط خود ایجاد کنند. پنل‌هایی با سایز بزرگ نیز مناسب استفاده در این اماکن است.

    این لامپ‌ها علاوه بر مدل‌های متنوع، شیوه‌های نصب متفاوتی هم دارند که در زیر هر یک را توضیح خواهیم داد.

    لامپ ال ای دی توکار

    ption id="attachment_50025" align="aligncenter" width="850"]لامپ ال ای دی توکار لامپ توکار

    لامپ‌های ال ای دی توکار، سطح صاف و مسطحی دارند. لایه‌ رویی این لامپ‌ها برجستگی نداشته و بعد از نصب کاملا هم‌سطح سقف می‌شود. این لامپ در داخل سقف نصب می‌شود و شکل‌های مختلفی دارد.

    پنل‌های ال ای دی توکار بیشتر برای فضاهای بزرگ مانند ادارات و سالن‌های کنفرانس استفاده می‌شود. این لامپ‌ها برای فضاهایی که سقف کوتاهی دارند نیز مناسب است چرا که کاملا داخل سقف قرار می‌گیرد و ارتفاع سقف شما را کم نمی‌کند.

    [related]11610[/related]

    لامپ ال ای دی روکار

    ption id="attachment_50024" align="aligncenter" width="850"]لامپ ال ای دی سقفی روکار لامپ روکار

    این لامپ‌ها همان‌گونه که از نامش پیداست، روی سقف نصب می‌شود. برعکس لامپ‌های توکار، این مدل داخل سقف قرار نمی‌گیرد، بلکه به سقف شما می‌چسبد.

    لامپ‌های ال ای دی سقفی روکار سایزهای مختلفی دارند و بهترین گزینه برای فضاهای کوچک نظیر سرویس‌های بهداشتی است. اگر فضای مورد استفاده بزرگ باشد، بهتر است بیش از دو لامپ ال ای دی روکار نصب کنید تا نور در تمام محیط به صورت یک‌نواخت پخش شود.

    لامپ‌های ال ای دی متحرک

    ption id="attachment_50026" align="aligncenter" width="850"]لامپ ای ای دی سقفی متحرک مدل متحرک

    این لامپ‌ها نه مانند پنل‌های توکار کاملا داخل سقف قرار می‌گیرند، نه مانند لامپ‌های روکار ثابت هستند. قاب لامپ‌های متحرک روی سقف نصب شده و لامپ ال ای دی درون آن قرار می‌گیرد. از جمله مزایای این مدل می‌توان به مواردی نظیر ساده بودن تعویض لامپ بعد از تمام شدن طول عمر آن اشاره کرد.

    همچنین با چرخش این لامپ‌ها می‌توان محل تابش نور آن‌ها را تغییر داد. با این کار دیگر نور شما مستقیم به سمت پایین نخواهد تابید. بلکه می‌توانید تابش نور را به سمت سقف یا اطراف تنظیم کنید. این نوع از لامپ‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند.

    راهنمای انتخاب و خرید لامپ ال ای دی سقفی

    برای انتخاب یک لامپ ال ای دی سقفی مناسب باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

    • ابعاد محیط: قبل از هرچیز باید مساحت و اندازه محیطی را که می‌خواهید در آن از لامپ‌های ال ای دی استفاده کنید، در نظر بگیرید. بعد متناسب با نوع و متراز محل از ال ای دی‌هایی با سایز و اندازه مناسب استفاده کنید.
    • نوع نصب: همانطور که گفتیم می‌توانید لامپ ال ای دی سقفی را به صورت روکار یا توکار نصب کنید
    • وات مصرفی: با توجه به میزان روشنایی و نوری که برای محیط خود می‌خواهید می‌توانید لامپ‌های ال ای دی با وات بالا یا پایین انتخاب کنید.
    • رنگ: لامپ‌های ال ای دی نور سفید (مهتابی)، رزد (آفتابی) و طبیعی (یخی) دارند. اینکه برای چه مکان و منظوری می‌خواهید از لامپ ال ای دی سقفی استفاده کنید، در انتخاب نور آن تاثیرگذار است. در محیط‌هایی که به نور زیاد برای روشنایی نیاز دارند (مانند نمایش‌گاه‌ها، سالن‌های ورزشی، آشپزخانه و غیره)، بهتر است از لامپ‌هایی با نور سفید یا مهتابی استفاده کنید. لامپ‌هایی با نور طبیعی یا یخی برای روشنایی اکثر اماکن مناسب هستند. لامپ‌هایی که نور زرد یا آفتابی دارند برای ایجاد حس آرامش و گرم بودن محیط مناسب است. از این لامپ‌ها در اماکنی که افراد نیاز به استراحت و آرامش دارند نظیر بیمارستان‌ها، اتاق‌خواب و یا هتل‌ها استفاده کنید.

    بهترین لامپ ال ای دی سقفی

    همان‌گونه که تا بدین‌جا توضیح دادیم، لامپ‌های سقفی مدل‌های مختلفی دارند که هر یک کاربرد و عملکرد متفاوتی دارند. در زیر برخی از بهترین مدل‌های لامپ ال ای دی سقفی در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

    لامپ ال ای دی سقفی افراتاب مدل AF-SD-6W

    ption id="attachment_50036" align="aligncenter" width="850"]لامپ ال ای دی سقفی افراتاب مدل AF-SD-6W لامپ ال ای دی افراتاب مدل AF-SD-6W

    افراتاب AF-SD-6W یک لامپ ال ای دی سقفی متحرک ۶ وات است. نور طبیعی (یا یخی) این لامپ، برای روشنایی اکثر اماکن مناسب است. با توجه به ۶ وات بودن آن بهتر است در محیط‌های بسیار بزرگ به تعداد کم از آن استفاده نشود. از جمله ویژگی‌های مثبتی که دارد راحتی تعویض لامپ ال ای دی آن است.

    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: متحرک
    • توان: ۶ وات
    • ابعاد: ۱۰x۱۰x۵ سانتی‌متر
    • وزن: ۱۶۰ گرم
    • رنگ نور: سفید یخی

    فهرست لامپ سقفی افراتاب را ببینید

    پنل ال ای دی سقفی مدل ZT06

    ption id="attachment_50028" align="aligncenter" width="850"]پنل ال ای دی سقفی پنل سقفی مدل zt06
    لامپ ال ای دی سقفی ZT06 یک پنل ۲۴ وات است و به صورت توکار نصب می‌شود. طول عمر بسیار بالایی داشته و تا چندین سال برای شما کار خواهند کرد. کیفیت نوردهی بسیار خوب آن نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. با توجه به شکل ظاهری آن، ای پنل یک لامپ ال ای دی سقفی مربعی شکل است که با نصب در داخل سقف جلوه‌ای خاص و زیبا به محیط شما می‌بخشد. در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از یک قاب فلزی آن را به صورت روکار نیز نصب کنید.

    مشخصات:

    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: توکار ( در صورت تمایل به صورت روکار قابل نصب است)
    • توان: ۲۴ وات
    • ابعاد: ۳۱x۳۱x۴ سانتی‌متر
    • وزن: ۱۱۰۰ گرم
    • رنگ نور: آفتابی و مهتابی

    [related]32891[/related]

    لامپ ال ای دی سقفی مدل کوروش کد ۳۰۲

    ption id="attachment_50039" align="aligncenter" width="850"]لامپ ال ای دی سقفی افراتاب مدل کوروش کد 302 لامپ افراتاب مدل کوروش کد 302

    لامپ ال ای دی سقفی کوروش کد ۳۰۲ ساخت شرکت دارکار است. این لامپ ال ای دی به صورت روکار بوده و قاب چوبی سبک و زیبایی دارد. در داخل قاب این چراغ هم می‌توان از لامپ‌های ال ای دی استفاده کرد و هم از سایر لامپ‌های کم‌مصرف دیگر.

    از این مدل علاوه بر ایجاد روشنایی، برای زیبایی و دکوراسیون منازل، مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ و غیره نیز استفاده می‌شود.

    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: روکار
    • توان: با توجه به نوع لامپی که درون آن قرار می‌دهید متفاوت است.
    • ابعاد: 34x34x15 سانتی‌متر
    • وزن: 2300 گرم
    • رنگ نور: به نوع لامپی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

    تصاویر و مشخصات کامل این لامپ

    لامپ ال ای دی سقفی الیت

    ption id="attachment_50045" align="aligncenter" width="850"]لامپ ال ای دی سقفی الیت پنل سقفی الیت مدل مربع
    پنل مربعی شکل الیت، از نوع لامپ ال ای دی توکار است که داخل سقف نصب می‌شود. این پنل با توان مصرفی ۱۸ وات دو رنگ نور سفید و زرد دارد. پخش نور بسیار خوبی داشته و برای روشنایی هر مکانی مناسب است. این پنل طول عمر بالایی داشته و مصرف انرژی آن بسیار کم است. با تکنولوژی پیش‌رفته‌ای که دارد به چشم شما آسیب نمی‌رساند.

    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: توکار
    • توان: ۱۸ وات
    • ابعاد: ۲۲x۲۲x۲ سانتی‌متر
    • وزن: ۴۶۴ گرم
    • رنگ نور: مهتابی و آفتابی
    فهرست لامپ‌های سقفی الیت را ببینید

    پنل ال ای دی پارس شعاع توس مدل TRI STATE 6-16-22

    ption id="attachment_50050" align="aligncenter" width="850"]پنل ال ای دی 22 وات پارس شعاع توس مدل سقفی سه حالته TRI STATE 6-16-22 پنل پارس شعاع توس مدل TRI STATE
    با انتخاب این پنل ۲۲ وات پارس شعاع توس، یک تیر و چند نشان زده‌اید. این یک پنل ال ای دی سه حالته است. سه حالته بودن آن یعنی سه رنگ نور آفتابی (زرد)، مهتابی (سفید) و سفید آفتابی (ترکیبی از دو رنگ قبلی) را در یک محصول خواهید داشت. در طراحی این لامپ از دو چراغ مختلف استفاده شده است. یک لامپ ۱۶ وات در مرکز قرار گرفته و نور مهتابی دارد و یک لامپ حلقه‌ای ۶ وات در دور آن است و رنگ نور آفتابی ایجاد می‌کند. انتخاب رنگ نور تابشی به عهده خود شماست. می‌توانید نور سفید، آفتابی و یا نور سفید آفتابی را انتخاب کنید. این لامپ با مصرف کم برق، طول عمر بالا و نور یک‌نواخت و ملایمی که دارد در لیست بهترین لامپ ال ای دی سقفی قرار می‌گیرد.
    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: روکار
    • توان: ۶، ۱۶ و  ۲۲ وات (با توجه به نوع نوری که انتخاب می‌کنید)
    • ابعاد: ۱۸x۱۸x۷ سانتی‌متر
    • وزن: ۶۰۰ گرم
    • رنگ نور: سفید، آفتابی، سفید آفتابی
    تصاویر و مشخصات این مدل را ببینید

    لامپ ال ای دی اپتونیکا مدل OP127

    ption id="attachment_50060" align="aligncenter" width="850"]پنل سقفی ال ای دی 7 وات اپتونیکا مدل OP127 پنل سقفی اپتونیکا مدل OP127
    لامپ ال ای دی سقفی ۷ وات اپتونیکا مناسب استفاده در اماکنی مانند نشیمن، اتاق‌خواب، آشپزخانه و غیره است. با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی از رنگ‌های سفید، زرد، آفتابی و یا مهتابی آن را انتخاب کنید. از جمله ویژگی‌های مثبت این مدل، طول عمر بالا و مصرف برق پایین است. این لامپ‌ها در بسته‌های ۲۰ عددی ارائه می‌شود.
    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: روکار
    • توان: ۷ وات
    • ابعاد: ۱۱x۱۱x۳ سانتی‌متر
    • وزن: ۳۰ گرم
    • رنگ نور: سفید، زرد، آفتابی، مهتابی
    تصاویر و مشخصات این مدل را ببینید

    لامپ سقفی توکار لوشن مدل LN65

    ption id="attachment_50064" align="alignnone" width="850"]پنل ال ای دی سقفی 65 وات لوشن مدل LN65 پنل ال ای دی سقف لوشن مدل LN65
    لامپ سقفی توکار لوشن با توان ۶۵ وات و ابعاد بزرگی که دارد مناسب اماکن صنعتی، تجاری و بزرگ است. در این پنل برای اولین بار از تکنولوژی Super Power LED استفاده شده است. با توجه به تکنولوژی بک‌لایتی که دارد، نور را بسیار یک‌نواخت و فوق‌العاده پخش می‌کند. این پنل‌ها نه تنها طول عمر بالایی دارند، بلکه در طول دوران استفاده، اُفت نور پیدا نمی‌کنند. علاوه بر موارد فوق، این پنل مجهز به تکنولوژی Blue Light Safe است. بدین معنی که با حذف نور آبی، از آسیب رساندن به چشم جلوگیری می‌کند. نور واقعی و کاملا طبیعی که دارد، سبب شده تا از آین لامپ ال ای دی سقفی در جواهر فروشی و موزه‌ها نیز استفاده کنند.
    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: توکار
    • توان: ۶۵ وات
    • ابعاد: ۶۰x۶۰x۴ سانتی‌متر
    • وزن: ۱۸۵۰ گرم
    • رنگ نور: نور کاملا واقعی و طبیعی

    پنل سقفی ال ای دی الیت مدل ANIL18

    ption id="attachment_50065" align="aligncenter" width="850"]پنل سقفی ال ای دی 18 وات الیت مدل ANIL18 پنل سقفی ال ای دی الیت مدل ANIL18
    توان مصرفی این پنل ۱۸ وات است و به صورت روکار و بسیار ساده و راحت قابل نصب است. شکل ظاهری آن دایره‌ای شکل است. در اکثر اماکن از جمله منازل، بانک‌ها، ادارات، مطب‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و غیره قابل نصب است. رنگ مهتابی آن، نور یک‌دست و مناسبی را در محیط ایجاد می‌کند.
    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: روکار
    • توان: ۱۸ وات
    • ابعاد: ۲۱x۲۱x۳ سانتی‌متر
    • وزن: ۴۰۰ گرم
    • رنگ نور: مهتابی

    لامپ ال ای دی سقفی پارسه شید مدل PL12

    ption id="attachment_50068" align="aligncenter" width="850"]چراغ سقفی 12 وات پارسه شید مدل PL12 چراغ سقفی پارسه شید مدل PL12
    این لامپ سقفی روکار حبابی گنبدی شکل دارد. این حباب شکل ظاهری لامپ را خاص و منحصر به‌فرد کرده‌است. توان مصرفی این لامپ ۱۲ وات است. می‌توانید از آن در اکثر اماکن، مناسب با خواست و سلیقه خود، استفاده کنید. نور سفید مهتابی آن به صورت یک‌نواخت در محیط پخش می‌شود.
    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: روکار
    • توان: ۱۲ وات
    • ابعاد: حباب گنبدی شکل دارد.
    • وزن: ۱۰۰ گرم
    • رنگ نور: مهتابی
    تصاویر و مشخصات این مدل را ببینید

    لامپ سقفی شراک مدل SHR12MR

    ption id="attachment_50069" align="aligncenter" width="850"]پنل سقفی 12وات شراک مدل SHR12MR پنل سقفی شراک مدل SHR12MR
    این لامپ با ظاهر دایره شکلی که دارد به عنوان یک لامپ ال ای دی گرد شناخته می‌شود. توان مصرفی آن ۱۲ وات بوده و به صورت روکار بر روی سقف نصب می‌شود. با توجه به شدت نور خوب و یک‌دستی که دارد می‌تواند در هر مکانی مورد استفاده قرار بگیرد. این مدل از بهترین لامپ ال ای دی سقفی در دو رنگ نور زرد و سفید در بازار موجود است که مطابق با خواست و نیاز خود می‌توانید هریک را تهیه نمائید.
    • نوع پنل: پنل ال ای دی سقفی
    • مدل نصب: روکار
    • توان: ۱۲ وات
    • ابعاد: ۱۵x۱۵x۴ سانتی‌متر
    • وزن: ۲۰ گرم
    • رنگ نور: زرد و سفید

    سخن پایانی

    لامپ‌های ال ای دی با توجه به طول عمر بالا، مصرف انرژی کم، تنوع در طرح و مدل و رنگ، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اگر قصد خرید بهترین لامپ ال ای دی سقفی را دارید، قبل از هرچیز باید نوع و مساحت محل، سایز لامپ، رنگ و شدت نور مورد نیاز و میزان وات مصرفی لامپ را در نظر بگیرد. پس از آن بسته به نیاز خود برای مصرف خانگی، اداری یا صنعتی می‌توانید یکی از لامپ‌های ال ای دی سقفی توکار، روکار و یا متحرک را برگزینید. اگر تجربه استفاده از لامپ ال ای دی سقفی توکار یا روکار را دارید، آنرا با دیگر مخاطبان درجه هم به اشتراک بگذارید. [see_also]13103[/see_also]
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید