بررسی ساعت هوشمند پوکو واچ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های جایگزین

بررسی ساعت هوشمند پوکو واچ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های جایگزین
راهنمای مطالعه

    ساعت هوشمند پوکو واچ که به تازگی معرفی شده، قابلیت‌های زیادی را با قیمت مناسب ارائه می‌کند.

    پوکو بیشتر با گوشی‌های هوشمند خود شناخته می‌شود و تیم درجه تاکنون دستگاه‌هایی مانند پوکو F4 GT، پوکو X4 پرو و پوکو M4 پرو را از این برند بررسی کرده است. با این حال، اکوسیستم پوکو فقط به گوشی‌های موبایل محدود نمی‌شود.

    پوکو واچ از جمله ساعت‌های هوشمند جدید محسوب می‌شود که اردیبهشت ماه سال جاری وارد بازار شده است. دستگاهی جمع‌و‌جور و سبک وزن که شاید بیشتر شبیه یک مچ بند هوشمند است تا ساعت هوشمند، اما پوکو واچ ترکیبی از ویژگی‌های مربوط به سلامت و قابلیت‌های قابل توجه دیگر را با قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان به کاربران ارائه می‌کند. این دستگاه در رده ساعت هوشمند سیم کارت خور ضد آب قرار ندارد اما مزایای خاص خود را به ارمغان می‌آورد.

    در ادامه با مطلب بررسی ساعت هوشمند پوکو واچ همراه باشید تا علاوه بر معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف این دستگاه، ارزش خرید آن را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

     رقبای پوکو واچ در فهرست بهترین ساعت هوشمند با قیمت زیر ۲.۵ میلیون تومان:
    • هواوی واچ فیت (۲۰۲۱)
    • آنر واچ ES
    • فیت بیت اینسپایر ۲

    طراحی ساعت هوشمند پوکو واچ

    ساعت هوشمند پوکو واچ

    اولین چیزی که در بررسی ساعت هوشمند پوکو واچ نظر کاربران را به خود جلب می‌کند، وزن آن است. با ۳۱ گرم وزن، ساعت پوکو فقط حدود ۱۸ گرم از مچ‌بند شیائومی می بند ۶ سنگین‌تر است که با این وجود همچنان هنگامی که آن را روی مچ دست خود ببندید، متوجه سبک بودن دستگاه خواهید شد.

    ضخامت این ساعت کمتر از ۱۰ میلی متر است که با این وجود به یکی از باریک‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل می‌شود و حتی از اکثر مچ‌بند‌های هوشمند هم باریک‌تر است. بدنه پوکو واچ از جنس پلاستیک ساخته شده و شیائومی روی پشت آن از روکش مات استفاده کرده است.

    پوکو واچ از نمایشگر لمسی ۱.۶ اینچی AMOLED با وضوح ۳۲۰ در ۲۶۰ پیکسل بهره می‌برد که قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن دارد.

    در حالی که نمایشگر دستگاه برای اکثر موارد به اندازه کافی بزرگ است، اما فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و حتی در مقایسه با بسیاری از ساعت‌های موجود در بازار، کوچک به نظر می‌رسد. بنابراین اگر به ارگونومی اهمیت می‌دهید، اندازه کوچک نمایشگر دستگاه یک امتیاز ویژه برای شما محسوب می‌شود.

    از نظر رنگ‌بندی هم ساعت هوشمند پوکو واچ را می‌توانید در گزینه‌هایی به رنگ مشکی، آبی و عاجی (رنگی مایل به سفید) خریداری کنید که همراه با بندهای همرنگ خود عرضه می‌شود.

    هرچند بندهای سیلیکونی پوکو واچ طراحی و ساخت بسیار خوبی دارند، اما تعویض کردن آن‌ها کمی دشوار است.

    از دیگر نکات قابل توجه این ساعت هوشمند می‌تواند به بند سیلیکونی ۱۲۵ تا ۲۰۵ میلی متری آن اشاره کرد که بسیار نرم طراحی شده است.

    ساعت پوکو همچنین گواهی مقامت در برابر آب 5ATM پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید آن را تا عمق ۵۰ متری آب با خود حمل کنید و می‌تواند شنای کاربران را بدون هیچ مشکلی ردیابی کند.

    در جعبه این پوشیدنی هوشمند علاوه بر ساعت، یک شارژر مغناطیسی اختصاصی دو پین وجود دارد که با استفاده از آن از طریق پورت USB-A می‌توانید پوکو واچ را شارژ کنید.

    [related]29666[/related]

    امکانات؛ مناسب برای طرفداران قابلیت‌های تناسب اندام

    ساعت هوشمند پوکو واچ

    ساعت هوشمند پوکو واچ از نظر سخت‌افزار شبیه به ردمی واچ ۲ (Redmi Watch 2) است که سال گذشته معرفی و عرضه شده بود.

    امکانات این دستگاه شامل سیستم اندازه‌گیری SpO2 یا سطح اکسیژن خون، ردیابی ۲۴ ساعته ضربان قلب، ردیابی خواب و استرس می‌شود.

    البته امکانات این ساعت هوشمند به همین چند مورد محدود نمی‌شود و با خرید آن به قابلیت ردیابی سلامت زنان و برنامه آموزش تنفس نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

    با این حال، بسیاری از کاربران ساعت‌های هوشمند را برای قابلیت‌های تناسب اندام خریداری می‌کنند و برای این دسته از کاربران،

    در این دستگاه بیش از ۱۰۰ حالت تناسب اندام در نظر گرفته شده که شامل ۱۷ حالت حرفه‌ای و ۱۰۰ حالت تناسب اندام گسترش یافته می‌شود.

    علاوه بر این موارد، ساعت هوشمند پوکو با وجود موتور لرزش قدرتمند خود، همچنین می‌تواند نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌ها را به سادگی به شما اعلام کند.

    البته به‌صورت کامل نمی‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید و به عنوات مثال فقط قادر خواهید بود که تماس‌ها را رد کنید. از آن جایی که این دستگاه از اسپیکر یا میکروفون بهره نمی‌برد، نمی‌توانید از طریق ساعت خود تماس‌ها را پاسخ دهید و با دیگران صحبت کنید.

    پوکو واچ را می‌توان از طریق بلوتوث با دستگاه‌های دیگر خود جفت کرد و البته برای انجام تقریبا هر کاری به برنامه Mi Fitness نیاز پیدا خواهید کرد که در iOS و اندروید موجود است و در ادامه کمی بیشتر درباره آن توضیح داده‌ایم.

    همچنین این ساعت از واچ فیس‌های قابل تنظیم معمولی و AOD (همیشه روشن) پشتیبانی می‌کند و می‌توانید حداکثر ۱۴ مورد را روی آن ذخیره کنید. علاوه بر این، می‌توانید واچ فیس اختصاصی خودتان را با تصویر دلخواه خود بسازید.

    برنامه Mi Fitness شیائومی، معیارهای دقیقی را برای ردیابی فعالیت‌ها و سلامت کاربران ارائه می‌کند. نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه ضربان قلب، اکسیژن خون و سطح خواب از جمله مواردی است که از طریق این برنامه به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

    عملکرد؛ عدم پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث

    ساعت هوشمند پوکو واچ

    ساعت هوشمند پوکو واچ از یک سیستم عامل اختصاصی پشتیبانی می‌کند که رابط کاربری نسبتا مینیمال و زیبایی دارد و شباهت زیادی به سیستم عامل‌های موجود در مچ‌بندهای هوشمند دارد.

    یکی از معایب پوکو واچ ناسازگاری با برنامه‌های شخص ثالثاست و فقط به اپلیکیشن‌های منحصر‌به‌فرد آن دسترسی دارید شامل ۲۰ مورد می‌شود.

    با وجود نمایشگر لمسی AOD (همیشه روشن) دستگاه، همیشه می‌توانید با نگاه کردن به ساعت زمان و تاریخ را متوجه شوید. همچنین با دوبار ضربه زدن روی صفحه آن یا استفاده از دکمه سمت راست آن، صفحه دستگاه روشن می‌شود.

    با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش به چپ یا راست، می‌توانید ویجت‌های خود ساعت خود را بررسی کنید و به صورت مستقیم با آن‌ها تعامل داشته باشید. در مجموع روی ساعت پوکو می‌توانید از هفت ویجت به صورت همزمان استفاده کنید.

    [related]33931[/related]

    عمر باتری؛ دوام و ماندگاری بالا

    ساعت هوشمند پوکو واچ

    پوکو واچ از باتری با ظرفیت ۲۲۵ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که با وجود آن، به مدت ۱۴ روز می‌توانید بدون خالی شدن کامل شارژ باتری از ساعت هوشمند استفاده کنید.

    در بررسی ساعت هوشمند پوکو واچ در هنگام انجام کارهای سنگین مانند استفاده از نوتیفیکیشن به صورت ثابت، سیستم ردیابی ضربان قلب ۲۴ ساعته، اکسیژن خون، خواب و استرس، باتری دستگاه پس از سه تا چهار روز تخلیه می‌شود.

    با وجود فعال بودن نوتیفیکیشن‌های ثابت، ضربان قلب و ردیابی SpO2 ساعت می‌تواند سه روز کامل به کار خود ادامه دهد.

    عمر باتری طولانی مدت از جمله نکات مثبت ساعت هوشمند پوکو واچ محسوب می‌شود که برای این دستگاه، در مقایسه با رقبا یک پیروزی کامل محسوب می‌شود.

    ساعت هوشمند پوکو واچ به صورت مغناطیسی از طریق شارژر دو پین اختصاصی خود شارژ می‌شود. در بررسی این ساعت، پس از ۳۵ دقیقه باتری دستگاه تا ۵۰ درصد طول کشیده و شارژ کامل آن به ۷۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

    جمع‌بندی بررسی ساعت هوشمند پوکو واچ

    ساعت هوشمند پوکو واچ پوکو واچ یک ساعت جمع‌‌و‌جور خوش ساخت است که شاید از نظر ویژگی‌ها بیشتر به یک مچ‌بند هوشمند شباهت داشته باشد تا یک ساعت هوشمند واقعی. نمایشگر ۱.۶ اینچی آن برای استفاده روزانه به اندازه کافی خوب و واضح است. تجربه نرم‌افزاری آن بهترین نمونه نیست و در برخی موارد متوجه کند بودن انیمیشن‌های رابط کاربری خواهید شد. ویژگی‌های ردیابی سلامت و تمرین ساعت هوشمند پوکو واچ با مچ‌بندهای تناسب اندام برابری می‌کند. باتری دستگاه با وجود اعلان‌ها و قابلیت‌های مربوط به ردیابی سلامت و فعالیت می‌تواند بین سه تا چهار روز دوام بیاورد. ساعت پوکو با قیمت حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون تومانی خود نسبت به قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند، کمی گران است. با این حال اگر به دنبال ساعتی برای ردیابی ویژگی‌های تناسب اندام و عمر باتری طولانی‌تر هستید که تمام این موارد را در یک نمایشگر بزرگ و روشن AMOLED ارائه کند، ساعت هوشمند پوکو واچ ارزش بررسی را دارد. اگر قصد دارید که از ساعت هوشمند خود کارهایی مانند تماس گرفتن و پاسخ دادن به نوتیفیکیشن‌های را انجام دهید، باید بودجه خود را افزایش داده و گزینه‌های دیگر را بررسی کنید. [see_also]39338[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید