بررسی پوکو X6 شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی پوکو X6 شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    پوکو ایکس ۶ جدیدترین گوشی برند پوکو است که همراه با مدل پرو، رویای تصرف تاج و تخت بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار را در سر دارند. در بررسی پوکو X6 این گوشی را از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار، دوربین، نمایشگر و دیگر مشخصات محک زده و آن را با رقبای هم قیمت مقایسه کرده‌ایم.

    پوکو X6 عضو جدید از میان‌رده‌های محبوب شیائومی است که در مقایسه با بررسی پوکو X5 از نظر تراشه، نمایشگر، دوربین‌ها، حافظه داخلی و دیگر موارد دستخوش به‌روزرسانی شده است.  

    معدود گوشی‌های هوشمندی را می‌توانیم در بازار پیدا کنیم که در فهرست گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون ییا حتی کمی بالاتر از آن، نمایشگر دالبی ویژن را در اختیار کاربران خود قرار دهند. پوکو توانسته این فناوری را در کنار دیگر قابلیت‌های جذابی که در نمایشگر، سخت‌افزار، طراحی و ساخت و باتری وجود دارند، قرار دهد تا شاهد یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار باشیم.

    ما در این مقاله قصد داریم که سراغ بررسی پوکو X6 رفته و آن را با رقبای هم‌رده مقایسه کنیم تا ببینیم در فهرست بهترین موبایل میان رده قرار می‌گیرد و ارزش خرید دارد یا خیر. پس با ما همراه باشید.

    مشخصات اصلی پوکو X6

    شیائومی پوکو X6 از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، دالبی ویژن، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسلی برخوردار است که تقریبا آن را هم رده گوشی‌های میان‌رده پریمیوم قرار می‌دهد.

    Xiaomi Poco X6 در سه نسخه وارد بازار شده که همگی پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 دارند. دو مدل اول، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگ دارند؛ در حالی که مدل سوم ، از فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی در کنار ۱۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند. پوکو X6 شیائومی به اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 مخصوص سری پوکو مجهز است.

    بررسی پوکو X6 از نظر  طراحی و کیفیت ساخت 

    طراحی پوکو ایکس ۶

    باز هم همان طراحی آشنا، اما جذاب پوکو؛ این جمله شاید بهترین توصیف از پوکو X6 باشد. طراحی گوشی‌های پوکو و مخصوصا سری ایکس در سال‌های اخیر از زبان واحدی پیروی می‌کنند که شما در نگاه اول کاملا متوجه آن خواهید شد. 

    درست مانند مدل پرو که حس خوبی در زمان در دست گرفتن دستگاه به شما انتقال داده می‌شد، پوکو X6 هم دارای طراحی متقارن با پنل‌های پشتی و نوار دوری کاملا تخت است.

    پوکو X6 از نظر کیفیت ساخت هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هم ندارد! بگذارید این موضوع را کمی دقیق‌تر بررسی کنیم.

    بررسی پوکو ایکس ۶ از وجود لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس خبر می‌دهد تا نمایشگر پوکو X6 بهترین مقاومت ممکن را در مقایسه با تمام رقبای میان‌رده خود داشته باشد. از طرف دیگر به دلیل مقاومت بیشتر بدنه دستگاه در برابر ضربات، تنها به استفاده از فریمی پلاستیکی و صاف در اطراف و قابی پلاستیکی و محکم با روکشی مات برای پنل پشتی بسنده کرده است.

    پوکو این دستگاه در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید تولید کرده و دیگر خبری از آن رنگ زرد همیشگی در پوکو X6 نیست. ما برای بررسی پوکو ایکس ۶ نسخه‌های مشکی و آبی را در اختیار داشتیم و متوجه شدیم که به دلیل براق بودن و رنگ یک‌نواختی که در ساخت بدنه آن‌ها استفاده شده، مستعد جذب اثر انگشت هستند و به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما از قاب روی این دو مدل استفاده کنید. 

    با نگاهی به پشت دستگاه با ماژول بزرگ دوربین با همان رنگ‌های ثابت سیاه و سفید و لوگو پوکو مواجه خواهید شد که ما آن را در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های پوکو دیده‌ایم. این دستگاه توانسته استاندارد IP54 را پشت سر بگذارد و محافظت نسبتا خوبی در برابر گرد و غبار و همچنین پاشش آب دارد. البته شما نمی‌توانید دستگاه را به زیر آب ببرید و تنها در برابر پاشش آب از هر جهت مقاومت دارد.

    صفحه نمایش پوکو X6 درست مانند برادر بزرگ‌تر خود، دارای کمتری حاشیه‌های ممکن است و بیشترین حاشیه ممکن در بالای نمایشگر قرار دارد؛ جایی که بلندگوی مخصوص مکالمه در آنجا تعبیه شده است. البته، این بلندگو برای پخش استریو استفاده نخواهد شد و پوکو یک بلندگوی دیگر را در لبه بالایی دستگاه قرار داده است. 

    در کنار بلندگوی دوم،‌ میکروفون، IR Blaster و خوش‌بختانه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار دارد. این جک در مدل پرو وجود ندارد و اگر شما از عاشقان استفاده از هندزفری‌های سیمی هستید،‌ احتمالا خرید پوکو X6 گزینه معقول‌تری برای شما باشد. در سمت چپ این دستگاه هیچ چیزی وجود ندارد و در سمت راست هم کلیدهای پاور و کم و زیاد کردن صدا تعبیه شده است.

    قسمت پایینی POCO X6 بیشترین تراکم راه‌های ارتباطی را دارد؛ جایی که سینی سیم‌کارت، میکروفون اصلی، درگاه USB-C و بلندگوی اصلی دستگاه تعبیه شده است. پوکو X6 با ابعاد ۱۶۱.۲ در ۷۴.۳ در ۸ میلی‌متری و وزن ۱۸۱ گرمی خود،‌ نشان داده که می‌توان در ابعاد کوچک‌تر هم از نمایشگری با اندازه مشابه نسل قبلی استفاده و گوشی را خوش‌دست‌تر کرد.

    جایگزین‌های پوکو X6 در زمینه طراحی:

    • ناتینگ فون ۱
    • گلکسی A54
    • شیائومی نوت ۱۲ پرو 5G

    بررسی نمایشگر POCO X6

    نمایشگر پوکو ایکس ۶

    پوکو X6 به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل مجهز شده است. با یک ضرب و تقسیم ساده روی این مشخصات، متوجه خواهیم شد که پوکو از یک نمایشگر با تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل بر هر اینچ استفاده کرده است. این نمایشگر همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی،‌ فناوری دالبی ویژن و HDR10+ را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد تا در زمان کار کردن با دستگاه، بالاترین سطح کیفی را تجربه کنند.

    در طول بررسی پوکو ایکس ۶، متوجه شدیم که نمایشگر می‌تواند تا حداکثر ۱۲۰۰ نیت روشنایی را در حالت عادی ارائه دهد و در زمان قرار گرفتن زیر نور خورشید، این میزان از روشنایی تا ۱۸۰۰ نیت هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته، حداکثر روشنایی قابل تنظیم با استفاده از نوار لغزنده روشنایی، ۵۳۱ نیت است و برای استفاده از حداکثر روشنایی قابل ارائه نمایشگر، باید قابلیت Sunlight Boost را روشن کنید.

    درست مانند مدل پرو، در پوکو X6 هم از نرخ نوسازی نمایشگر متغیر استفاده شده و می‌توانید نرخ رفرش را بین ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید. حالت دوم نرخ متغیر است که به صورت خودکار نرخ رفرش را بر اساس توع محتوا تغییر می‌دهد. کمترین میزان نرخ نوسازی پوکو X6 برابر با ۳۰ هرتز است که ما آن را تنها در حالت استفاده از نمایشگر همیشه روشن یا همان AOD دیدیم.

    جایگزین‌های پوکو X6 در زمینه نمایشگر:

    • گلکسی A54


    دوربین

    دوربین پوکو ایکس ۶

    پوکو در گوشی X6 خود مجموعا از چهار دوربین استفاده کرده که سه دوربین در پنل پشتی و یک دوربین داخل حفره تعبیه شده روی نمایشگر قرار دارند. مشخصات این دوربین‌های را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

    دوربین

    سنسور

    اندازه پیکسل‌ها

    لنز

    فاصله کانونی

    توضیحات

    اصلی

    ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B 

    ۰.۷ میکرومتری

    ۲۵ میلی‌متری

    f/1.8

    دارای لرزشگیر اپتیکال

    فوق عریض

    ۸ مگاپیکسلی IMX355

    -

    ۱۶ میلی‌متری

    f/2.2

    -

    ماکرو

    ۲ مگاپیکسلی OmniVision OV02B1

    -

    ۲۵ میلی‌متری

    f/2.4

    قابلیت ثبت تصاویر از ۴ سانتی‌متری

    سلفی

    ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision OV16A1Q

    ۱ میکرومتر

    ۲۴ میلی‌متری

    f/2.0

    -

    با توجه به اطلاعاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، دوربین اصلی به صورت پیش‌فرض تمام تصاویر را به صورت ۱۶ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند. در بررسی دوربین اصلی پوکو X6 متوجه شدیم که توانایی مناسبی در زمینه ثبت جزئیات، رنگ‌های واقعی، داینامیک‌رنج مناسب و نویز کم دارد. این دوربین زمانی شما را شگفت‌زده خواهد کرد که سراغ زوم دو برابری می‌روید؛ تمام تصاویر ثبت شده با استفاده از زوم ۲ برابری، کاملا مناسب هستند و هیچ اثری از کاهش جزئیات یا حتی آبرنگی شدن رنگ‌ها در آن وجود ندارد؛ البته، تصاویر تا حدودی گرم‌تر می‌شوند.

    نمونه تصاویر دوربین اصلی پوکو X6 پرو (منبع: GSMArena):

    متاسفانه تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی با استفاده از دوربین اصلی این دستگاه به هیچ عنوان مناسب نیست و دارای جزئیات متوسط و نویز بالا هستند. پیشنهاد ما این است که تصاویر خود را بیشتر با استفاده از حالت پیش‌فرض دستگاه ثبت کنید تا پوکو X6 تصاویر مناسبی را به شما تحویل دهد.

    نمونه تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی با دوربین اصلی پوکو ایکس ۶:

    تصاویر پرتره ثبت شده با استفاده از پوکو X6 کیفیت مناسبی دارند؛ جداسازی سوژه‌ها از فضای پشتی به خوبی انجام و تار شده است. با بررسی‌های دقیق‌تر متوجه شدیم که پرتره‌های ثبت شده دارای مقداری نویز هستند که با توجه به بازه قیمتی پوکو X6، می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و نمره خوبی را به آن‌ها داد.

    نمونه تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین اصلی پوکو ایکس ۶:

    دوربین دیگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض است که می‌تواند تصاویر جذابی را برای شما ثبت کند. جزئیات قابل قبول، میدان دید فراتر از انتظار، رنگ‌های خوب و نویز پایین از مهم‌ترین مشخصاتی هستند که می‌توانیم در مورد تصاویر ثبت شده با این دوربین بگوییم.

    نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض پوکو ایکس ۶:

    حالت عکاسی در نور کم یا همان Night Mode به صورت پیش‌فرض در برنامه دوربین پوکو X6 فعال است و شما در زمان ثبت تصاویر در محیط‌های تاریک یا کم نور، نیازی به فعال کردن آن ندارید. در بیشتر سناریوهای عکاسی، دوربین‌های اصلی و فوق عریض به صورت خودکار از این قابلیت در نور کم یا حتی فضاهای تاریک استفاده می‌کنند که تصاویر دوربین اصلی در سطح متوسطی قرار می‌گیرند. در واقع، جزئیات ثبت شده با استفاده از این دوربین کمتر از انتظار ما بود و در کنار آن نویز زیادی در تصاویر وجود داشت، رنگ‌های به صورت اغراق‌آمیزی تیره‌تر شده بودند و جزئیات اشیا در محیط قابل تشخیص نبود.

    نمونه تصاویر Night Mode ثبت شده با دوربین اصلی پوکو ایکس ۶:

    اوج این کاهش کیفیت تصاویر در زوم ۲ برابری است؛ جایی که دیگر خبری از آن تصاویر جذاب و دوست‌داشتنی که در روز ثبت کردیم، نبود و در برخی مواقع متوجه شدیم که حتی اشیا در تصویر به خوبی ثبت نشده‌اند. 

    دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی پوکو X6، التیام‌بخش خوبی برای تمام این کمبودها است. تصاویر ثبت شده با استفاده از این دوربین در نور کم، دارای رنگ‌های خوب، جزئیات قابل قبول و محدوده دینامیکی گسترده‌تری برای عکاسی در شب هستند.

    جایگزین‌های پوکو X6 در زمینه دوربین:

    • گلکسی A54
    • شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

    بررسی سخت‌افزار پوکو X6

    سخت‌افزار پوکو ایکس ۶

    پوکو X6 اولین گوشی هوشمندی است که روی خود تراشه اسنپدراگون ۷اس نسل ۲ را دارد. این تراشه با استفاده از فرایند ۴ نانومتری تولید شده و سرعت به مراتب بیشتری در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ دارد و از طرفی دیگر هم ارتقا بسیار خوبی در مقایسه با اسنپدراگون ۶۹۵ که در پوکو X5 استفاده شده بود، به حساب می‌آید. در کنار این هسته‌های پردازشی، پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۱۰ هم قرار دارد که ما آن را برای اولین بار در تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ دیده بودیم. این پردازنده گرافیکی به راحتی می‌تواند از وضوح فول‌اچ‌دی و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی کند.

    مشخصات هسته‌های پردازنده اصلی:

    • چهار هسته Cortex-A78 با سرعت پردازش ۲.۴ گیگاهرتز
    • چهار هسته Cortex-A55 با سرعت پردازش ۱.۹۵ گیگاهرتز

    بررسی پوکو X6 نشان می‌دهد این گوشی توانایی بالایی در بخش‌های هوش مصنوعی و همچنین پردازش‌های نسبتا سنگین دارد. اوج این موضوع زمانی بود که ما به صورت هم‌زمان در حال استفاده از چند برنامه با پردازش سنگین بودیم و متوجه شدیم که وظایف پردازشی به بهترین شکل ممکن به هسته‌های پردازشی واگذار می‌شود و در یکی از بهترین سناریو‌ها، پردازش‌های سنگین به صورتی متناوب به هسته‌های قدرتمندتر واگذار می‌شد.

    زمانی که سراغ آزمایش بازی‌های سنگینی مانند آسفالت ۷ و Call of Duty Mobile روی پوکو X6 رفتیم، نتایج مطابق با پیش‌بینی‌های‌مان به دست آمد. این گوشی با استفاده از ترکیب رم، پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی و همچنین سرعت بالای حافظه خود توانست بازی‌ها را با بالاترین فریم‌ریت ممکن اجرا کند؛ البته، استفاده طولانی مدت از پوکو X6 برای بازی کردن باعث گرم شدن دستگاه شد؛ به صورتی که ما بعد از تقریبا ۱ ساعت مجبور شدیم که کمی صبر کنیم تا دمای دستگاه کمی پایین بیاید تا بتوانیم به ادامه آزمایش‌های خود برسیم.

    با رفتن به سمت به سمت برنامه‌های بنچمارک، نتایج بسیار جالبی به دست آمد. ما متوجه شدیم که پوکو X6 حتی با هسته‌های قدیمی‌تری که در پردازنده اصلی آن استفاده شده است، عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۱۰ هم به خوبی نشان داد که عملکرد بسیار خوبی در بازی‌های ویدیویی مختلف دارد. به صورت کلی، پوکو X6 به عنوان یک گوشی‌های میان‌رده مقرون‌به‌صرفه، می‌تواند از پس طیف گسترده‌ای از درخواست‌های شما بربیاید.

    پوکو X6 با سه پیکربندی مختلف حافظه به بازار عرضه شده است؛ رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶، رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ و رم ۱۲ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی. مدلی که برای بررسی پوکو ایکس ۶ در اختیار ما قرار داشت، دارای رم ۱۲ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بود که در تست‌های انجام شده، توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

    جایگزین‌های پوکو X6 در زمینه سخت‌افزار:

    • براساس نتایج به دست آمده از بنچمارک‌های مختلف هیچ‌کدام از رقبای پوکو X6 در این بازه قیمتی توان رقابت با آن را ندارند.

    باتری و شارژدهی

    شارژر پوکو ایکس ۶

    پوکو X6 با یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی به بازار عرضه شده که در مقایسه با نسل قبلی ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت شارژدهی بیشتری دارد. براساس آزمایش‌هایی که ما روی این دستگاه انجام دادیم، متوجه شدیم که شارژدهی پوکو X6 مناسبی است و می‌توانید روی آن برای یک روز و انجام کارهای متوسط و نیمه سنگین حساب کنید.

    این دستگاه برخلاف اکثر رقبای خود، همراه با یک شارژر ۶۷ واتی به بازار عرضه می‌شود. شارژر توان بالایی دارد و در مدت زمان ۱۵ دقیقه تا ۴۷ درصد، در ۳۰ دقیقه تا ۷۸ درصد و در مدت زمان ۴۸ دقیقه، تمام ظرفیت باتری را پر خواهد کرد. در کنار این سرعت شارژ بالا، پوکو قابلیت شارژ بهینه را هم در دسترس خریداران قرار داده که طول عمر باتری شما را افزایش خواهد داد.

    پوکو برای ارائه بهترین صدای ممکن از طریق X6، سراغ استفاده از دو بلندگو در قسمت پایینی و بالایی دستگاه رفته که هم کیفیت و هم حجم صدای بسیار خوبی دارند. البته، طی بررسی‌‌ها مشخص شد که بلندگوی بالایی حجم صدای پایین‌تری در مقایسه با بلندگوی پایینی دارد؛ اما به راحتی از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

    جایگزین‌های پوکو X6 در زمینه باتری و بلندگو:

    • ناتینگ فون ۱
    • گلکسی A54
    • شیائومی ردمی k50
    • شیائومی نوت ۱۳ پرو
    • اوپو رنو ۱

    نرم‌افزار و رابط کاربری

    نرم افزار پوکو ایکس ۶

    پوکو X6 به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱‍۳ و رابط کاربری MIUI 14 for Poco به بازار عرضه شده که تفاوت‌هایی با MIUI 14 استاندارد دارد. اولین و مهم‌ترین تفاوتی که در زمان استفاده از این رابط کاربری با آن مواجه خواهید شد، آیکون‌هایی است که در پوکو به نسخه اندروید خام شباهت بیشتری دارند.

    یکی از عجیب‌ترین تفاوت‌هایی که میان پوکو X6 پرو و پوکو X6 وجود دارد، عرضه مدل پرو با جدیدترین رابط کاربری شیائومی، یعنی HyperOS است. ما ابتدا مدل پرو را بررسی کرده بودیم و انتظار داشتیم که در مدل معمولی هم از این رابط کاربری استفاده شده باشد؛ اما ظاهرا پوکو برنامه‌های دیگری در سر دارد و می‌خواهد آن را به عنوان یکی از سه به‌روزرسانی بزرگ اندروید برای این دستگاه در دسترس قرار دهد. پوکو همچنین اعلام کرده است که تا چهار سال، تمامی به‌روزرسانی‌های امنیتی مورد نیاز را منتشر خواهد کرد.

    برخی از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های MIUI 14 شامل تشخیص متن در برنامه گالری، مدیریت آسان‌تر دستگاه‌های هوشمند شیائومی،‌ بزرگ‌تر شدن تمامی پوشه‌های صفحه اصلی، امکان حذف اکثر برنامه‌های سیستم و همچنین بهینه‌سازی فوق‌العاده و پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی و همچنین استفاده از حافظه است. در کنار تمام موارد گفته شده، هیچ تغییر مشخصی در صفحه اصلی، قسمت مربوط به برنامه‌هایی که اخیرا باز کرده‌اید و تنظیمات کلی ایجاد نشده است.

    برخلاف طراحی نسخه‌های قبلی MIUI، شیائومی سراغ استفاده از طراحی عمودی برای قسمت برنامه‌هایی که اخیرا باز کرده‌اید، رفته است؛ البته، امکان تعویض این طراحی و تبدیل به همان طراحی معروف افقی هم وجود دارد. در این قسمت می‌توانید به صورت هم‌زمان دو برنامه را باز نگه‌دارید و از آن‌ها استفاده کنید.

    وجود تم‌های مختلف تبدیل به هویت رابط‌های کاربری شیائومی شده‌اند و در آخرین نسخه از رابط کاربری این شرکت هم در دسترس هستند. این امکان را دارید تا تم‌های جدید و محبوب را از فروشگاه تم دانلود کنید. این تم‌ها می‌توانند به راحتی تمام عکس‌های پس‌زمینه، آهنگ‌های زنگ،‌ آیکون‌های سیستم و حتی سبک نمایشگر همیشه روشن را هم تغییر دهند.

    در مجموع، MIUI 14 از نظر تجربه کلی کاربری نسبت به نسخه قبلی تغییرات نسبتا خوبی داشته است. درست مثل همیشه، این رابط کاربری سرعت زیادی دارد و شما می‌توانید تغییرات زیادی را روی آن انجام دهید. در آخر هم برخی از تبلیغات در داخل این سیستم‌عامل وجود دارند که شما با استفاده از برنامه تنظیمات این شرکت می‌توانید به راحتی آن‌ها را غیرفعال کنید.

    جایگزین‌های پوکو X6 در زمینه نرم‌افزار:

    • ناتینگ فون ۱
    • گلکسی A54
    • شیائومی ردمی K50

    مزایا پوکو X6

    • دارای استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP54
    • محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس Victus
    • نمایشگر با کیفیت AMOLED روشن با Dolby Vision و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
    • پردازنده مناسب با پایداری عمکلرد بالا
    • شارژ سریع ۶۷ وات
    • اسپیکرهای Dolby Atmos با حجم صدای خوب
    • دوربین مناسب برای عکاسی در نور روز
    • اندروید ۱۳ با چهار سال به‌‌روز‌رسانی اصلی 

    معایب پوکو X6

    • شارژدهی باتری متوسط است
    • دوربین سلفی عکس‌های نرمی تولید می‌کند و ویدیوها با لرزش همراه است
    • رابط کاربری HyperOS در زمان عرضه در دسترس نیست

    جمع‌بندی

    بررسی پوکو X6 نشان داد که میان رده جدید شیائومی با سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگری با کیفیت، نرم‌افزار نسبتا روان، دوربین‌های دقیق و قیمتی بسیار مناسب، پکیجی مناسب برای افرادی است که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید گوشی هوشمند بعدی خود بپردازند. این دستگاه به راحتی می‌تواند از پس طیف گسترده‌ای از وظایف سنگین پردازشی بربیاید. برای پوکو X6 اصلا فرقی ندارد که شما در حال اجرای یک بازی معمولی هستید یا اینکه می‌خواهید بازی Call of Duty را با بالاترین کیفیت و نرخ فریم اجرا کنید؛ این دستگاه به راحتی از پس اجرای تمامی بازی‌هایی که در ذهن خود دارید برمی‌آید.

    منبع:
    علیرضا  محمدپور
    مدت زمان نسبتا زیادی را صرف یادگیری مهارت های مختلف از جمله برنامه نویسی و تولید محتوا کردم و تجربه خوب و غنی در زمینه‌هایی مانند تولید محتوای ویدیویی و متنی در مورد بررسی گوشی موبایل، لپتاپ و گجت‌های تکنولوژی دارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید