بررسی پوکو X4 پرو 5G؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی پوکو X4 پرو 5G؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    بررسی پوکو X4 پرو 5G از نظر دوربین، نمایشگر، سخت‌افزار و باتری نشان می‌دهد که در مقابل رقبا حرف‌هایی برای گفتن دارد اما خرید آن برای برخی افراد مناسب نیست.

    دی ماه سال گذشته شیائومی گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G را به بازار عرضه کرد که در کلاس گوشی‌های میان‌رده، گزینه‌ای نسبتا قابل اعتماد و پیشرفته‌ای محسوب می‌شود و از امکانات سخت‌افزاری خوبی هم برخوردار هستند.

    چند ماه بعد و در اسفند ۱۴۰۰، شیائومی نسل بعدی سری گوشی‌های محبوب پوکو X را با نام پوکو X4 پرو 5G عرضه کرد که در کمال تعجب می‌توان آن را نسخه مشابه گوشی میان رده ردمی نوت ۱۱ پرو 5G دانست. همان مشخصات، از پردازنده تا دوربین و باتری و صفحه‌نمایش، اما در ظاهری متفاوت.

    در ادامه با درجه همراه باشید تا با بررسی پوکو X4 پرو 5G، از نقاط ضعف و قوت این میان‌رده برای شما بگوییم.

    گوشی‌‌های رقیب پوکو X4 پرو 5G در محدوده قیمت ۸ تا ۹ میلیون تومان شامل این موارد است:

    مشخصات عمومی پوکو X4 پرو 5G

    بررسی پوکو X4 پرو 5G

    گوشی پوکو X4 پرو اواخر سال گذشته در نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم، راهی بازارهای جهانی شد و در حال حاضر هم در بازار ایران با قیمت تقریبی ۹ میلیون تومان (۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی/ ۸ گیگابایت رم) در دسترس قرار دارد.

    در زمان بررسی پوکو X4 پرو این گوشی به سیستم عامل اندروید 11 با پوسته MIUI 13 شخصی‌سازی شده توسط پوکو مجهز است. می‌توان انتظار داشت که این گوشی در ماه‌های آینده به اندروید ۱۲ به‌روزرسانی شود.

    [table id=1153 /]

    طراحی Poco X4 Pro؛ زیبا و چشم‌نواز با رنگ‌های فریبنده!

    بررسی پوکو X4 پرو 5G بررسی طراحی پوکو X4 پرو 5G

    گوشی پوکو X4 پرو را می‌توان به راحتی از ردمی نوت 11 پرو 5G متمایز کرد و شاید تنها تفاوت این دو گوشی در ظاهر آن‌ها باشد. قاب پشتی بدنه پوکو X4 پرو منحصر به فرد است و طراحی بسیار زیبایی دارد. همچنین چینش دوربین‌ها به شکلی بزرگ، تمام قسمت بالایی دستگاه را در برگرفته و خوشبختانه شیائومی این بار به یک نام کوچک پوکو، بر خلاف نسل قبلی بسنده کرده است.

    بدنه گوشی در قسمت پشت از شیشه مات ساخته شده که اثر انگشت چندانی رو آن باقی نمی‌ماند و این نکته تحسین‌برانگیز است.

    [bs-quote quote="گوشی دارای محافظ گوریلا گلس ۵ و گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    بخش جلویی گوشی کاملا با شیشه مجهز به گوریلا گلس 5 پوشانده شده و لبه‌ها را قابی از جنس پلاستیک نسبتا مرغوب احاطه کرده است. فرم ارگونومی گوشی تفاوت چندانی با ردمی نوت ۱۱ ندارد و برای کاربر شیائومی کاملا آشنا است.

    یکی از نقاط قوت پوکو X4 پرو 5G رنگ‌های کاملا منحصر به فرد آن است. شیائومی این گوشی را در سه رنگ مشکی لیزری، آبی لیزری و زرد پوکو عرضه کرده است.

    در مدل‌های لیزری وقتی نور به بدنه پشتی می‌تابد، شاهد بازتاب پرتوهای نور در سراسر پنل پشتی هستیم که جلوه‌ای خاص و ظریفی را پدید می‌آورد.

    Poco X4 Pro به گواهی IP53 مجهز است و صرفا در مقابل پاشش آب و گرد و غبار نسبی مقاومت نشان می‌دهد. وزن گوشی ۲۰۵ گرم است و نمی‌توان آنرا سبک دانست.

    گزینه‌های هم قیمت Poco X4 Pro با طراحی بهتر یا مقاومت بالاتر:
    • شیائومی 11T (گوریلا گلس ویکتوس و IP53)
    • شیائومی پوکو X3 پرو (گوریلا گلس ۶ و IP53)
    • شیائومی ۱۱ لایت 5G نیو ادیشن با وزن ۱۵۸ گرم

    [table id=1154 /]

    نمایشگر؛ ۱۲۰ هرتزی امولد با کیفیت عالی

    بررسی پوکو X4 پرو 5G

    صفحه‌نمایشی از نوع آمولد و در سایز ۶.۶۷ اینچی که از نرخ نوسازی تا حداکثر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی تصویر تطبیقی نیست و کاربر باید از بین دو گزینه ۶۰ و ۱۲۰ هرتز یکی را انتخاب کند.

    [bs-quote quote="صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی پوکو X4 پرو 5G کیفیت و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در بررسی پوکو X4 پرو نمایشگر از کیفیت رنگ، وضوح و شفافیت عالی برخوردار است. رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ با تراکم ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ است.

    متاسفانه این نمایشگر بر خلاف ردمی نوت ۱۱ پرو 5G از فناوری HDR10 پشتیبانی نمی‌کند اما با این حال همچنان با یک صفحه‌نمایش با کیفیت و مناسب طرف هستیم.

    در بررسی پوکو X4 پرو 5G حداکثر روشنایی به دست آمده در حالت دستی به ۴۷۷ نیت و در حالت اتوماتیک یا Sunlight، به عدد ۷۴۷ نیت می‌رسد. در هر دو حالت ما عمق سیاهی صفحه را به خوبی مشاهده کردیم.

    گوشی‌های جایگزین پوکو X4 پرو 5G با نمایشگر بهتر:
    • شیائومی 11T: آمولد با نرخ ۱۲۰ هرتز و HDR10 پلاس 
    • سامسونگ گلکسی M52 5G: سوپر آمولد پلاس با نرخ ۱۲۰ هرتز

    [table id=1155 /]

    دوربین؛ معمولی در عکاسی، فیلم‌برداری ضعیف

    بررسی پوکو X4 پرو 5G

    شیائومی در گوشی پوکو X4 پرو 5G از یک ماژول دوربین سه‌گانه استفاده کرده که در آن می‌توان این لنزها را مشاهده کرد:

    • دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

    باز هم می‌توانید ببینید که شیائومی دقیقا از همان ترکیب و همان لنزهایی که در ردمی نوت ۱۱ پرو 5G دیده بودیم، در پوکو X4 پرو 5G هم استفاده کرده است.

    در بررسی پوکو X4 پرو 5G متوجه شدیم که کیفیت تصاویر دوربین اصلی از غنای رنگی و سطح جزئیات نسبتا خوبی برخوردار است. از نظر سطح کنتراست و نوردهی هم می‌توان آن را قابل قبول دانست، اگر چه در صورتی که قصد استفاده حرفه‌ای از دوربین‌های این گوشی دارید، متوجه ضعف‌هایش در موقعیت‌های گوناگون می‌شوید.

    [bs-quote quote="وضوح و کنتراست تصاویر دوربین‌های اصلی و سلفی مطلوب است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    با این وجود نایت مود دوربین‌ در شرایط کم‌نور یا تاریک به شکل غیرطبیعی تصویر را روشن می‌کند؛ موردی که در حالت عادی مشاهده نمی‌شود.

    از نظر زوم هم چون خبری از لنز تله مجزا نیست نمی‌توان زیاد روی دوربین حساب باز کرد و کیفیت تصاویر تنها تا بزرگنمایی ۲ برابر مطلوب است.

    در حالت التراواید عملکرد دوربین در سطح بهترین میان‌رده‌ها است. اگر نگاه ریزبینانه‌ای داشته باشیم، پوکو X4 پرو 5G علاقه‌ بیشتری برای روشن‌تر کردن نواحی تاریک در حالت التراواید دارد که میزان نویز را افزایش می‌دهد.

    لنز ماکرو دوربین پوکو X4 پرو 5G هیچ چیز عجیب و ویژه‌ای ندارد و در حد یک گوشی میان‌رده، کیفیتی نرمال و نه خارق‌العاده از عکاسی ماکرو به شما ارائه می‌دهد.

    دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی این گوشی از کیفیت خوبی برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری برخوردار است و می‌توانید روی آن حساب کنید.

    [bs-quote quote="فیلم‌برداری به وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم محدود شده که ضعف بزرگی نسبت به رقباست" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    دوربین‌ اصلی در بخش فیلم‌برداری، عملکرد نسبتا معمولی ارائه می‌دهد و به طرز عجیبی دارای محدودیت‌های بسیار است. شما فقط می‌توانید در حالت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه با دوربین اصلی، اولترا واید و سلفی فیلم‌برداری کنید. همچنین یک گزینه 720p@30fps هم برای دوربین ماکرو وجود دارد!

    متاسفانه چیپ‌ست استفاده شده در پوکو X4 پرو 5G از تصویربرداری 4K پشتیبانی نمی‌کند که یک گام روبه عقب بزرگ نسبت به سری پوکو X3 است.

    لرزشگیر دیجیتال در همه دوربین‌ها به جز ماکرو وجود دارد و همیشه فعال است. در صورت لزوم، این قابلیت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

    فیلم‌برداری 1080p دوربین اصلی خوب است، جزئیات تفکیک شده برای ویدیوهای این وضوح در بین گوشی‌های میان‌رده کافی است و وضوح نسبتا متعادل است. رنگ‌ها واقعی و زنده هستند و محدوده دینامیکی و کنتراست قابل قبول به نظر می‌رسند.

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X4 پرو 5G (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X4 پرو 5G در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" size="medium" ids="49844,49843"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض پوکو X4 پرو 5G:

    [gallery link="file" size="medium" ids="49845,49846"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X4 پرو 5G در شب: (در تصویر سمت چپ از نایت مود استفاده شده)

    [gallery link="file" size="medium" ids="49847,49848"]

    تصاویر دوربین فوق عریض پوکو X4 پرو 5G در شب:

    [gallery link="file" size="medium" ids="49850,49849"]

    تصاویر دوربین سلفی پوکو X4 پرو 5G:

    [gallery link="file" size="medium" ids="49851,49852"]

    گزینه‌های هم قیمت با دوربین‌های بهتر برای فیلم‌برداری
    • شیائومی پوکو X3 پرو (فیلم‌برداری 4K@30Fps / 1080@30/60/120/240/960Fps) 
    • شیائومی 11T  (فیلم‌برداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120)
    • شیائومی پوکو X3 GT (فیلم‌برداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps)
    • سامسونگ گلکسی A52s (فیلم‌برداری 4K@30fps, 1080p@30/60fps) 

    [table id=1156 /]

    عملکرد پردازنده Poco X4 Pro؛ یک عقب‌گرد اساسی!

    بررسی پوکو X4 پرو 5G از نظر توان پردازنده، از یک عقب‌گرد بزرگ و کاهش قدرت نسبت به گوشی محبوب پوکو X3 پرو را نشان می‌دهد.

    پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون 695 5G دارای دو هسته کریو 660 با توان ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته کریو 660 سیلور با توان ۱.۷ گیگاهرتز است. این پردازنده دارای هسته گرافیکی Adreno 619 هم هست.

    در مقام مقایسه، این چپیست در برابر اسنپدراگون ۸۷۰ پوکو F3 یا اسنپدراگون ۸۶۰ در پوکو X3 پرو حرفی برای گفتن ندارد و فقط پیشرفت کمی نسبت به پوکو X3 NFC با اسنپدراگون 732G دارد. در واقع این چیپ‌ست همانی است که در ردمی نوت ۱۱ پرو 5G هم استفاده شده است.

    [bs-quote quote="پردازنده پوکو X4 پرو نسبت به رقبای همرده بسیار ضعیف‌تر است و برای بازی مناسب نیست" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    پوکو X4 پرو 5G در اکثر مواقع و در کارکردهای معمول در رابط کاربری و برنامه‌هایی غیر از بازی‌ها، بدون مشکل و در حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه کار خود را انجام می‌دهد.

    با این حال متاسفانه ما با پردازنده و چیپ گرافیکی ضعیفی رو‌به‌رو هستیم که باعث می‌شود گاهی در کارکردهای سنگین لگ و کندی را شاهد باشیم.

    انجام بازی‌های سنگین و گرافیکی می‌تواند در این گوشی آزاردهنده باشد و حتی در اپ دوربین حین عکاسی هم گاهی شاهد لگ و باگ هستیم.

    حین بررسی پوکو X4 پرو 5G در تست‌های آنتوتو، 3DMark و Geekbench 5 تک هسته‌ و Geekbench 5 چند هسته، به ترتیب به امتیازات ۳۳۵۳۵۳، ۱۲۱۱ و ۶۸۷ و ۲۰۶۳ دست یافتیم.

    تمامی این نتایج به شکل قابل توجه‌ای از گوشی‌های پوکو X3 پرو و X3 GT کم‌تر هستند و در کلاس گوشی‌هایی نظیر پوکو M4 پرو 5G و ردمی نوت ۱۱ پرو 5G قرار می‌گیرند.

    گوشی‌های رقیب پوکو M4 پرو با پردازنده قویتر:

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=44][/accordion]

    [/accordions]

     

    پیکربندی حافظه؛ گزینه‌های متنوع

    گوشی پوکو X4 پرو 5G در چهار نسخه عرضه شده که دست شما را برای انتخاب در بازه‌های قیمتی مختلف باز می‌گذارد. نسخه اول مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است.

    نسخه دوم که با رم ۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت در دسترس قرار دارد. نسخه سوم از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و نسخه چهارم دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی عالی ۲۵۶ گیگابایت است.

    دیگر مورد مهم در بررسی پوکو X4 پرو 5G پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است و می‌توانید حافظه داخلی را با استفاده از این درگاه تا سقف ۱ ترابایت افزایش دهید.

    [table id=1157 /]

    باتری و شارژدهی پوکو X4 پرو؛ عملکرد عالی

    بررسی پوکو X4 پرو 5G

    یکی از مهم‌ترین و البته درخشان‌ترین نکات در بررسی پوکو X4 پرو 5G میزان شارژدهی و توان شارژ فوق‌العاده این گوشی است که حتی از برخی پرچمداران هم بهتر عمل می‌کند.

    [bs-quote quote="شارژ سریع ۶۷ واتی باتری را در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    پوکو X4 پرو از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که یک شارژر ۶۷ واتی فست‌شارژ همراهی‌اش می‌کند. این شارژر می‌تواند گوشی را تنها در نیم ساعت از صفر به ۷۰ درصد برساند و تنها به ۴۹ دقیقه زمان نیاز دارد که ۱۰۰ درصد پر شود.

    در تست‌ پخش ویدیو، پوکو X4 پرو توانست ۱۶ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام بیاورد و در تست وب‌گردی ما شاهد عملکرد ۱۴ ساعته باتری این گوشی بودیم.

    نتایج به دست آمده تقریبا خوب هستند و با توجه به شارژر ۶۷ واتی، فکر نمی‌کنیم نگرانی خاصی از بابت باتری این گوشی داشته باشیم.

    [table id=1158 /]

    امکانات؛ حسگر اثرانگشت و اسپیکرهای راضی‌کننده

    خوشبختانه پوکو X4 پرو تمامی ویژگی‌های معمول یک گوشی مناسب و میان‌رده را در اختیار دارد. وجود جک ۳.۵ میلی‌متری قطعا برای طرفداران هدست و هدفون‌های سیمی خبر خوبی است و پشتیبانی از کارت حافظه، ویژگی دیگر این گوشی است.

    حسگر اثرانگشت پوکو X4 پرو با کلید پاور در سمت راست گوشی یکپارچه شده که از عملکرد سریع و خوبی برخوردار است. همچنین این گوشی دارای پورت USB-C نسل ۲ است.

    عملکرد اسپیکرهای استریو پوکو X4 پرو 5G هم خوب است و می‌توان از آنها انتظار صدای بالانس و باکیفیت داشت. همچنین این گوشی از قابلیت دالبی اتموس هم در اپلیکیشن‌های گالری، Mi Video، یوتیوب و سایر نرم‌افزارهای پشتیبانی‌کننده این قابلیت استفاده می‌کند که باعث می‌شود به مراتب صدای باکیفیت‌تری را به گوش‌هایتان برسانید.

    [table id=1159 /]

    نمرات Poco X4 Pro

    پوکو X4 پرو 5G با پردازنده ۶ نانومتری اسنپدراگون 695 5G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیگ‌بنچ ۵ به امتیاز ۲۰۶۳ و در آزمون تک‌ هسته‌ای به نمره ۶۸۷ رسیده است. همچنین در تست‌های آنتوتو ۸ و ۹ به ترتیب امتیازات ۳۳۵۳۵۳ و ۳۸۴۶۴۶ را کسب کرده است.

    در ادامه بررسی پوکو X4 پرو 5G نگاهی به مزایا و معایب این گوشی خواهیم داشت. 

    [table id=1013 /]

    مزایا پوکو X4 پرو 5G از دید کاربران

    طراحی شیشه‌ای جذاب و گواهی IP53

    طراحی و شکل ظاهری پوکو X4 پرو 5G بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. شیائومی در بخش پشتی بدنه این گوشی میان‌رده از شیشه باکیفیت و مات استفاده کرده که ظاهری کلاس بالا و فوق‌العاده به محصول داده است. همچنین نوع چینش دوربین‌های پشتی هم از جذابیت‌های دیگر پوکو X4 پرو 5G است.

    نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED با کیفیت

    صفحه‌نمایش پوکو X4 پرو 5G چه از لحاظ روشنایی، کنتراست، غنای رنگ و کیفیت کلی، قابل‌ قبول و رضایت‌بخش است. چه ویدیو و عکس ببینید یا در شبکه‌های اجتماعی بچرخید یا به انجام بازی مشغول شوید، این نمایشگر کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

    شارژدهی عالی

    یکی از نقاط قوت پوکو X4 پرو 5G، استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با کیفیت و با امکان شارژ سریع است. شما می‌توانید با صد درصد شارژ و در صورت استفاده معمول و نه فشرده از گوشی، تا یک و نیم روز را با پوکو X4 پرو 5G سر کنید. شارژر ۶۷ واتی این گوشی هم می‌تواند پوکو X4 پرو 5G را تنها در نیم ساعت به میزان ۷۰ درصد شارژ کند که عالی است.

    اسپیکرهای استریو با صدای رسا و بلند

    اسپیکرهای پوکو X4 پرو 5G هم از نقاط قوت گوشی محسوب می‌شوند. برای کسانی که به دنبال بلندی صدای استریو از گوشی خود هستند، این محصول مناسب آنهاست.

    معایب پوکو X4 پرو 5G از دید کاربران

    ضعف در فیلمبرداری و عکاسی

    شاید دوربین‌های پوکو X4 پرو 5G در حالت معمول خوب به نظر برسند، اما وقتی پای مقایسه این دوربین‌ها با سایر رقبای هم‌رده به میان می‌آید و زمانی که این دوربین‌ها را در موقعیت‌های مختلف بررسی می‌کنیم، متوجه ضعف آن‌ها در کیفیت خروجی می‌شویم. همچنین پوکو X4 پرو 5G ما را محدود به فیلم‌برداری با وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌کند و خبری از فیلم‌برداری 4K برای این گوشی حدود ۹ میلیون تومانی نیست.

    پردازنده ضعیف

    گوشی پوکو X4 پرو 5G از سخت‌افزار ضعیفی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برخوردار است که می‌تواند برای بسیاری ناامیدکننده باشد. اگر جزو کسانی هستید که خانواده پوکو X را قدرتمند می‌دانید و آن‌ها را برای انجام بازی‌های سنگین و گرافیکی پیشنهاد می‌کنید، پوکو X4 پرو 5G آن چیزی نیست که تصورش را می‌کردید.

    ادامه‌ای بر گوشی محبوب پوکو X3 پرو نیست

    اگر با تصور اینکه گوشی پوکو X4 پرو 5G، نسل بعدی گوشی پرقدرت و حیرت‌انگیز پوکو X3 پرو است، به سراغش می‌روید سخت در اشتباه هستید. این گوشی بیشتر شبیه به ادامه‌ای بر پوکو X3 NFC است که حتی در رقابت با آن هم ضعف‌هایی دارد.

    جمع‌بندی بررسی پوکو X4 پرو 5G

    بررسی پوکو X4 پرو 5G با نگاه به مشخصات و عملکرد گوشی پوکو X4 پرو 5G و گشتی در سایر گوشی‌های هم‌رده و حتی ارزان‌تر، متوجه می‌شویم که خرید پوکو X4 پرو 5G با برچسب قیمتی ۹ میلیون تومان آنقدر‌ها تصمیم درستی نیست. شما می‌توانید با ۸ میلیون تومان سراغ گوشی پوکو F3 بروید که از پردازنده کلاس پرچمدار اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کند و حتی فیلم‌برداری 4K را هم در اختیار کاربر می‌گذارد. دیگر مدل‌های معرفی شده در فهرست بهترین گوشی موبایل مانند پوکو X3 GT و گلکسی M52 5G هم سایر گزینه‌هایی هستند که عملکرد بهتری نسبت به پوکو X4 پرو دارند. همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم، پوکو X4 پرو 5G قرار نیست میراث‌دار به حق پوکو X3 پرو باشد و بیشتر باید آن را ردمی نوت ۱۱ پرو 5G دانست که لباسی جدید و تحت برند پوکو عرضه شده است.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید