بررسی شیائومی ۱۲ لایت؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی شیائومی ۱۲ لایت؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    خانواده سری گوشی‌های شیائومی ۱۲ با ورود یک عضو جدید به نام شیائومی ۱۲ لایت که در برخلاف سایرین، در دسته میان‌رده‌ها قرار دارد بزرگتر شده است. در ادامه با بررسی شیائومی ۱۲ لایت و مشخصات، قیمت، مزایا و معایت آن همراه باشید.

    سری شیائومی ۱۲ را می‌توان جدیدترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار دانست که توانسته با تنوع خوب قیمتی و مشخصات استاندارد و چشم‌گیر، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کند. اما شیائومی درصدد است تا بتواند طیف وسیع‌تری از مشتریان را به سمت مجموعه گوشی‌های شیائومی ۱۲ جلب کند و حالا با عرضه گوشی میان‌رده شیائومی ۱۲ لایت، نسخه‌ای جمع‌و‌جورتر و ارزان‌تری از پرچمداران سری شیائومی ۱۲ را راهی بازار کرده است.

    مشخصات عمومی شیائومی ۱۲ لایت

    بررسی شیائومی ۱۲ لایت

    شیائومی ۱۲ لایت در تیر ماه سال جاری و در ظرفیت‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم راهی بازارهای جهانی شد. از آنجایی که هنوز شیائومی ۱۲ لایت وارد بازار داخلی نشده، هیچ‌ قیمت‌ مشخصی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت، اما انتظار می‌رود این گوشی میان‌رده شیائومی که در بازارهای جهانی با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار بسته به ظرفیت‌های متنوع، حدودا با قیمت ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان در بازار ایران به فروش برسد.

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت دیدیم که این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 پشتیبانی می‌کند و همچنین انتظار می‌رود تا شیائومی دو نسخه آینده اندروید را هم برای این گوش عرضه کند.

    در جدول زیر می‌توانید گوشی‌های هم‌رده و قابل رقابت با شیائومی ۱۲ لایت را به لحاظ سخت‌افزاری، امکانات و قیمت احتمالی مشاهده کنید.

    گوشی‌های هم رده یا نزدیک به شیائومی ۱۲ لایت شامل موارد زیر است:

    [table id=1226 /]

    بررسی ویدیویی شیائومی ۱۲ لایت

    مشخصات شیائومی ۱۲ لایت در یک نگاه

    طراحی امسال شیائومی ۱۲ لایت شباهت بسیار زیادی به برخی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار و گران‌تر شیائومی ۱۲، ۱۲ ایکس و پرو دارد که همین قضیه باعث شده تا نسبت به مدل سال گذشته از اساس متفاوت باشد.

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت می‌بینیم که گوشی در قسمت پشت به طور کامل با شیشه پوشانده شده که البته، هیچ لایه محافظتی مانند گوریلا گلس ندارد.

    دور تا دور هم فریمی از جنس پلاستیک نسبتا مرغوب گوشی را احاطه کرده و در قسمت جلویی، لایه‌ گوریلا گلس ۵ از صفحه‌نمایش محافظت می‌کند.

    [bs-quote quote="شیائومی ۱۲ لایت طراحی جذابی دارد اما در برابر آب مقاوم نیست" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    با این که در عمل این گوشی قرار است جایگزینی برای شیائومی ۱۱ لایت 5G NE باشد، اما با وزن ۱۷۳ گرم و ضخامت ۷.۲۹ میلی‌متر، از مدل سال گذشته سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.

    از طرفی شکل و شمایل کلی گوشی شبیه به یک جعبه است و خبری از لبه‌های خمیده چه از بدنه پشتی و چه نمایشگر نیست.

    نبود انحنا باعث می‌شود تا گوشی کمی بزرگتر به نظر برسد، ولی این قضیه نکته منفی نیست و شیائومی توانسته همه چیز را منظم و استاندارد پیاده‌سازی کند تا ما با یک گوشی بسیار خوش‌دست و با ارگونومی مناسب طرف باشیم.

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت نظرمان به سمت حسگر اثرانگشت جلب شد که در زیر و پایین نمایشگر قرار دارد. شیائومی این حسگر را که البته با دقت کافی کار می‌کند، مقدار زیادی به سمت پایین گوشی برده و لمس آن مقداری زحمت دارد!

    متاسفانه در شیائومی ۱۲ لایت خبری از گواهی IP نیست اما شیائومی اطمینان داده که این گوشی در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است، با این حال قطعا کاربران گوشی خیلی نمی‌توانند روی این حرف حساب کنند.

    گوشی‌های با رنج مشابه با گواهی IP:
    • سامسونگ گلکسی A73 (گواهی IP67)
    • شیائومی ۱۱T Pro (گواهی IP53)
    • شیائومی 11 (گواهی IP53)

    [table id=1227 /]

    نمایشگر؛ ۱۲۰ هرتزی اولد در حد پرچمداران

    بررسی شیائومی ۱۲ لایت

    شیائومی ۱۲ لایت به صفحه‌نمایشی ۶.۵۵ اینچی از نوع اولد ۱۲ بیت با امکان نمایش ۶۸ میلیارد رنگ مجهز شده که در نوع خود یکی از بهترین نمایشگرهای اولد بازار است.

    تجهیز این نمایشگر به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، کارکردن با آن را بسیار لذت‌بخش کرده است و قطعا این قضیه یکی از بزرگترین نقاط قوت در بررسی شیائومی ۱۲ لایت محسوب می‌شود.

    [bs-quote quote="صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی آمولد شیائومی ۱۲ لایت دقیقا همانی است که در پرچمداران شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو استفاده شده" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت با نمایشگری با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ بر هر اینچ طرف هستیم.

    پشتیبانی از فناوری‌های +HDR10 و دالبی ویژن در این نمایشگر، آن را تا سطح گوشی‌های پرچمدار بالا می‌برد.

    جالب است بدانید که ما این نمایشگر را در هر دو گوشی پرچم‌دار شیائومی ۱۲ و ۱۲ ایکس هم مشاهده می‌کنیم.

    حداکثر روشنایی شیائومی ۱۲ لایت در حالت دستی به ۵۰۷ نیت و در حالت اتوماتیک به ۸۲۴ نیت می‌رسد که در نوع خود استاندارد و متناسب است.

    این نرخ روشنایی را ما سال گذشته در گوشی شیائومی ۱۱ لایت 5G دیده‌ بودیم که آن هم از این لحاظ راضی‌کننده بود.

    [table id=1228 /]

    دوربین: عملکرد استاندارد در تمام موقعیت‌ها

    بررسی شیائومی ۱۲ لایت

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت یک ماژول دوربین سه‌گانه در قسمت پشت می‌بینیم که شامل لنزهای زیر است:

    • دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

    عملکرد دوربین اصلی را می‌توان کاملا مشابه نسل قبل دانست که البته، به نوبه خود عالی بود و نتایج خوبی را به خصوص در شرایط نوری مناسب و روز به ثبت می‌رساند.

    وضوح تصاویر خوب است، جزئیات زیادی را می‌توان تشخیص داد و محدوده دینامیکی گسترده است. همچنین تقریبا نویزی را نمی‌توان دید.

    [bs-quote quote="عملکرد دروبین در شرایط نوری مختلف استاندارد و رضایت بخش است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    هوش مصنوعی و پردازش گوشی به طور پیش‌فرض رنگ‌ها و کنتراست را افزایش می‌دهد که برای گوشی‌های شیائومی معمول است.

    با اینکه شاید برخی عملکرد پردازشی را جذاب بدانند، اما بعضی هم اعتقاد دارند رنگ‌ها بیش از حد اغراق‌‌ شده هستند.

    شاید بتوان یک ایراد را به عملکرد دوربین گرفت که افزایش نرم‌افزاری کنتراست است.

    این قضیه باعث می‌شود تا بخش‌هایی از جزئیات سایه‌ها از دست برود که امیدواریم طی به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل شود. ناگفته نماند که این مشکل اصلا چشم‌گیر و بزرگ نیست.

    عکاسی با رزولوشن کامل ۱۰۸ مگاپیکسلی با جزئیات بی‌نظیری همراه است، اما وضوح کلی و محدوده دینامیکی تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. می‌توان در این عکس‌ها شاهد نویزهای کم و زیادی هم باشیم که بسته به نور محیطی متغیر است.

    دوربین فوق عریض گوشی شیائومی ۱۲ لایت

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت یک دوربین فوق‌عریض معمولی ۸ مگاپیکسلی داریم که به ندرت عکس‌های مناسبی را به ثبت می‌رساند. البته تا زمانی که شرایط نوری مناسب باشد، نتایج نسبتا استاندارد و خوبی را شاهدیم.

    تصاویر فوق‌عریض دارای کنتراست مناسب، محدوده دینامیکی خوب و رنگ‌های نسبتا تند و اغراق شده‌ای هستند. نویز تا حد زیادی کنترل می‌شود و اگر سوژه به اندازه کافی نزدیک باشد، وضوح و جزئیات بسیار خوب هستند.

    با این حال لنز التراواید در فضای بسته و نور معمولی و کم نتایج خوبی را به ثبت نمی‌رساند، تصاویر نویز دارند و احتمالا بعد از چند بار تکرار، احتمالا بیخیال این لنز می‌شوید.

    [related]44125[/related]

    دوربین ماکرو گوشی شیائومی ۱۲ لایت

    راحت بگوییم، هیچ انتظار عجیبی از دوربین ماکرو شیائومی ۱۲ لایت نداشته باشید. ما در بررسی شیائومی ۱۲ لایت دیدیم که این سنسور ۲ مگاپیکسلی از نظر وضوح و کیفیت کلی، افت محسوسی را نسبت به مدل سال گذشته داشته است.

    این سنسور دارای فوکوس ثابت در ۴ سانتی‌متری سوژه است و وضوح پایین اجازه نمی‌دهد جزئیات بهتر و واضح‌تری داشته باشید. کنتراست پایین است و تعیین فاصله فوکوس مناسب بدون هیچ‌ نشانه‌ای روی منظره‌یاب بسیار سخت است.

    عملکرد دوربین‌ها در شب و نور کم

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت متوجه کیفیت مناسب و استاندارد دوربین اصلی در موقعیت‌های کم‌نور و شب شده‌ایم. تصاویر کم‌نور ثبت شده حتی بدون استفاده از حالت اختصاصی شب، چشم‌نواز و خوب هستند و بیشتر جزئیات در سایه‌ها و اطراف مناطق برجسته و کمترین نویز ممکن قابل مشاهده هستند.

    با این وجود، الگوریتم و سیستم کاهش نویز در دوربین بعضی وقت‌ها باعث می‌شود تا جزئیات تصاویر محو شوند. محدوده دینامیکی هم با اینکه نسبتا خوب است، اما جای کار دارد.

    [bs-quote quote="تصاویر معمولی و پرتره دوربین سلفی خوش آب‌ور‌نگ است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    با فعال کردن حالت شب اختصاصی، شاهد افزایش کیفیت و دقت می‌شوید. هایلایت‌ها و سایه‌ها متعادل‌تر می‌شوند و جزئیات بیشتری به نمایش در می‌آید.

    رنگ‌ها هم افزایش پیدا می‌کنند و روشنایی کلی بسیار بهتر می‌شود که این قضیه در کنار افزایش جزئیات سایه‌ها بسیار خوب است. در کل اگر به فکر عکاسی در شب و نور کم هستید، حالت شب را به شما توصیه می‌کنیم.

    دوربین التراواید را خیلی برای شب توصیه نمی‌کنیم. نویز تصاویر ثبت شده بالا هستند و سایه‌ها از دقت کافی برخوردار نیستند. اما با این وجود، تصاویر برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب است.

    دوربین سلفی شیائومی ۱۲ لایت

    عملکرد دوربین سلفی خوب است و یکی از نقاط قوت شیائومی ۱۲ لایت به نظر می‌رسد. جزئیات تصویر مشخص است و به لطف ویژگی فوکوس خودکار، لازم نیست در فاصله فوکوس ثابت و مناسب قرار داشته باشید.

    برخلاف دوربین‌های پشتی، دوربین سلفی رنگ‌ها را طبیعی‌تر ثبت می‌کند که این مورد را می‌توان در رنگ پوست به وضوح مشاهده کرد. با این حال شاید در محیط‌های بسته با نور محدود، احساس کمی رنگ پریدگی کنید.

    افکت بوکه هم برای علاقه‌مندان به عکاسی پرتره با سلفی تقریبا کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما گاهی شاهد لبه‌های نامرتب هم خواهید بود.

    فیلمبرداری

    دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲ لایت می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند، اما دوربین التراواید به وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است.

    در حالت 4K می‌توانید از زوم دو برابری استفاده کنید که در واقع برشی از وضوح 4K است، اما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

    [bs-quote quote="دوربین اصلی ویدیوهای 4K عالی و چشم‌نوازی ثبت می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    این گوشی به لرزشگیر دیجیتالی مجهز است که با فعال کردن آن، فیلم‌برداری به وضوح 1080p محدود می‌شود. البته که این محدودیت بیشتر به قدرت پردازشی چیپ‌ست اسنپدراگون 778G در دل گوشی برمی‌گردد.

    ویدیوهای 4K گرفته‌ شده با دوربین اصلی عالی به نظر می‌رسند. وضوح به حد کافی است و می‌توانید جزئیات دقیقی را در اطراف ببینید.

    کنتراست و محدوده دینامیکی بالا و استاندارد هستند. رنگ‌ها کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند، اما به نظر ویدیو را خوش رنگ و لعاب‌تر می‌کنند. تنها چیزی که شاید به چشم بیاید، کمی سرد بودن رنگ‌ها است. رنگ‌ها تمایل به آبی دارند و کمتر می‌توانید سفیدی خالص در ویدیوهای ثبت شده ببینید.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ لایت (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ لایت در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" ids="52817,52818"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض شیائومی ۱۲ لایت :

    [gallery link="file" ids="52819,52820"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ لایت در شب: (در تصویر سمت چپ از نایت مود استفاده شده)

    [gallery link="file" ids="52821,52822,52823"]

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ۱۲ لایت در شب:

    [gallery link="file" ids="52824,52825"]

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی ۱۲ لایت:

    [gallery link="file" ids="52826,52827"]

    گزینه‌های هم قیمت با دوربین‌های بهتر برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری
    • سامسونگ گلکسی A73
    • شیائومی 12X

    [table id=1229 /]

    عملکرد پردازنده: همان نسخه سال گذشته

    شاید از این موضوع تعجب کنید که شیائومی ۱۲ لایت با همان پردازنده اسنپدراگون 778G که سال گذشته در 11 لایت 5G دیدیم، عرضه شده است.

    باز کردن منوها و گشت و گذار در رابط کاربری بسیار سریع و بدون لگ انجام می‌شود و در هنگام استفاده از دستگاه به هیچ‌وجه تاخیری توجه‌تان را جلب نمی‌کند. حتی راه‌اندازی دوربین‌ و سوییچ‌ کردن بین آن‌ها هم سریع انجام می‌شود.

    [bs-quote quote="گوشی به همان تراشه نسل قبل مجهز شده که به مراتب از مدل‌‌های همرده ضعیف‌تر است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    درست است که شیائومی ۱۲ لایت، از نظر قیمت در خانواده پرچمداران شیائومی قرار دارد، اما برخی گوشی‌های همرده به چیپ‌ست به مراتب قوی‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز هستند

    البته که نگران نباشید. چیپ‌ست اسنپدراگون 778G به خوبی می‌تواند از پس هر بازی و پردازش سنگینی بر بیاید. با این حال نباید انتظار داشته باشید که تنظیمات بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل یا فورتنایت را به بالاترین حد خود برسانید و نرخ فریم مناسبی دریافت کنید.

    همانطور که گفتیم، شیائومی ۱۲ لایت در نسخه‌های مختلف دارای ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم است.

    نسخه ۶ گیگابایتی به طور واضح دارای قیمت کمتری است و اگر جزو کسانی هستید که در گوشی خود غرق نرم‌افزارها و بازی‌های گوناگون نمی‌شوید و چندین و چند برنامه را یکجا اجرا نمی‌کنید، گزینه ۶ گیگابایت می‌تواند بهترین انتخاب‌تان باشد. اما اگر خیلی اهل مدیریت اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها نیستید، شاید گزینه ۸ گیگابایت رم، خانه امن شما باشد.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=54][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ نبود اسلات حافظه

    شیائومی ۱۲ لایت در پیکربندی‌های ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم) و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (با ۸ گیگابایت حافظه رم)، راهی بازارهای جهانی شده است.

    متاسفانه این گوشی هم به مانند ترند این روزهای بازار موبایل، از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و چنانچه نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتر هستید، گزینه ۲۵۶ گیگابایتی شیائومی ۱۲ لایت را به شما توصیه می‌کنیم.

    [table id=1230 /]

    باتری؛ شارژ سریع ۶۷ وات

    بررسی شیائومی ۱۲ لایت

    از آنجایی که شیائومی ۱۲ لایت شباهت‌های فراوان و اصلی با نسل گذشته دارد، انتظار می‌رفت که نتایج مقایسه باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری آن و استقامت‌اش هم تقریبا مشابه باشد، اما چنین چیزی نیست و احتمالا دلیل اصلی آن، نرم‌افزار جدیدتر شیائومی ۱۲ لایت باشد.

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت می‌بینیم که عمر باتری مناسب است. اگر از گوشی در طول روز استفاده زیاد داشته باشید، ویدیوهای یوتیوبی ببینید، وبگردی زیادی داشته باشید و به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی مشغول باشید، احتمالا در آخر شب همچنان ۳۰ درصد از شارژ باتری برایتان باقی مانده است.

    نکته مثبت شیائومی ۱۲ لایت، شارژر ۶۷ واتی آن است که می‌تواند در مدت زمان نیم ساعت، شارژ باتری را از صفر به ۸۴ درصد برساند و این مدت زمان، وقتی که گوشی‌تان همچنان ۳۰ تا ۴۰ درصد شارژ دارد به مراتب کمتر است. شما فقط در یک تایم ناهار یا صبحانه می‌توانید گوشی خود را ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

    [table id=1233 /]

    امکانات؛ همه چیز در حد استاندارد و نه فراتر!

    در بررسی شیائومی ۱۲ لایت می‌توانیم به ویژگی‌های مناسب و استانداردی را شاهد باشیم. با اینکه شاید برای برخی نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و عدم پشتیبانی از حافظه جانبی ناراحت‌کننده باشد، اما پکیج کلی شیائومی ۱۲ لایت در نوع خود مناسب است.

    حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر شیائومی ۱۲ لایت عملکرد بسیار سریعی دارد. همچنین این گوشی به پورت USB-C نسل ۲ مجهز است.

    این گوشی به اسپیکری دو گانه و استریو مجهز است که در مجموع کیفیت مطلوبی دارد. وضوح صدا خوب است و می‌توان به طور کامل متوجه جزئیات شد، اما از لحاظ باس شما را تا حدی ناامید می‌کند. با این حال همه چیز به نوع موسیقی یا صدایی که گوش می‌کنید بستگی دارد.

    [table id=1232 /]

    نمرات شیائومی ۱۲ لایت

    شیائومی ۱۲ لایت با پردازنده ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیگ‌بنچ ۵ به امتیاز ۲۹۴۳ و در آزمون تک‌ هسته‌ای به نمره ۷۸۵ رسیده است. همچنین در تست‌ آنتوتو ۹ امتیاز ۵۲۸۹۰۵ را کسب کرده است.

    در ادامه بررسی شیائومی ۱۲ لایت نگاهی به مزایا و معایب این گوشی خواهیم داشت. 

    مزایا شیائومی ۱۲ لایت

    بررسی شیائومی ۱۲ لایت

    طراحی زیبا، استاندارد و سبک

    شیائومی ۱۲ لایت یک گوشی بسیار سبک است که به خاطر ارگونومی مناسب، خوش دست و راحت است و حس خوبی را به کاربر القا می‌کند.

    صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز در حد پرچمداران

    نمایشگر شیائومی ۱۲ لایت قطعه‌ای است که به راحتی می‌توانیم به آن لقب پرچمدار بدهیم. پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ و عمق رنگ ۱۲ بیتی در کنار نرخ نو‌سازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی استاندارد، این نمایشگر چشمان شما را نوازش می‌دهد.

    باتری قوی و شارژ سریع

    یکی از مزیت‌های شیائومی ۱۲ لایت شارژر ۶۷ وات آن است (که خوشبختانه در داخل جعبه هم قرار دارد) و گوشی شما را فقط در ۴۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌کند.

    دوربین‌های استاندارد در شب، روز و فیلم‌برداری

    دوربین‌های شیائومی ۱۲ لایت (شاید غیر از ماکرو) به اندازه هزینه‌ای که برای خرید این گوشی می‌کنید، انتظاراتتان را برآورده می‌کنند. ثبت عکس‌های واضح و باکیفیت با دوربین اصلی عالی است و دوربین سلفی هم می‌تواند حسابی به کارتان بیاید.

    اندروید ۱۲ و رابط‌کاربری پر امکانات MIUI 13

    مطمئنا از گوشی شیائومی که عدد ۱۲ را یدک می‌کشد، انتظار کمتری هم نداشتید. اندروید ۱۲ و رابط کاربری بسیار خوب MIUI 13، حسابی کار با این گوشی را لذت‌بخش و راحت کرده است.

    معایب شیائومی ۱۲ لایت

    نبود گواهی IP

    با اینکه شیائومی اطمینان داده که شیائومی ۱۲ لایت در مقابل پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است، اما نبود هیچ گواهی IP، قطعا ما را نسبت به وعده‌های این چنینی شیائومی نگران می‌کند.

    قیمت بالا

    در بازه قیمتی شیائومی ۱۲ لایت، گوشی‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری و حتی «قاتل پرچمدار» وجود دارند که می‌توانند شما را حسابی وسوسه کنند. از شیائومی 11T Pro با پردازنده اسنپدراگون 888 گرفته تا موتورولا Edge 20 Pro، گزینه‌هایی هستند که به راحتی می‌توانند از سد شیائومی ۱۲ لایت عبور کنند.

    جمع‌بندی بررسی شیائومی ۱۲ لایت

    بررسی شیائومی ۱۲ لایت شیائومی ۱۲ لایت به خوبی توانسته نقش یک نسخه محدود اما استاندارد از رده پرچمداران جدید شیائومی را ایفا کند. شارژ سریع ۶۷ واتی، پنل اولد درجه یک، سنسور اصلی بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی و طراحی و ارگونومی بسیار مناسب، این محصول را از هر لحاظی خوب جلوه می‌دهد. متاسفانه عمر باتری می‌توانست بهتر باشد یا حداقل از مدل سال گذشته بهتر عمل کند، یا شیائومی می‌توانست برای این مدل پشتیبانی از حافظه جانبی را لحاظ کند. سنسور فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی هم با اینکه می‌تواند عملکرد استانداردی داشته باشد، اما هنوز پاشنه آشیل دوربین شیائومی ۱۲ لایت محسوب می‌شود. بزرگترین سد جلوی شیائومی ۱۲ لایت، گوشی‌ها و رقبای هم‌قیمت هستند که می‌توانند گزینه‌های جذاب‌تری از شیائومی ۱۲ لایت باشند. در صورتی که دروبین برایتان در اولویت نیست، پیشنهاد ما خرید شیائومی ۱۱ لایت NE است که با نصف قیمت امکانات مشابهی را در اختیارتان می‌گذارد. [see_also]52017[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید