بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    در بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی این گوشی میان‌رده را  از نظر صفحه‌نمایش، بدنه، تراشه، باتری و دوربین، محک می‌زنیم. در ادامه با بررسی مزایا و معایب ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی همراه باشید.

    شیائومی با خانواده گوشی‌های ردمی، سعی کرده فناوری‌های پیشرفته و به‌روز دنیای گوشی‌های هوشمند را در قالبی ارزان و در دسترس‌ همه به بازار عرضه کند. امسال این خانواده پرجمعیت به شماره ۱۳ رسیده و در این مطلب سرغ بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus می‌رویم که قدرتمندترین عضو این خانواده محسوب می‌شود.

    تجربه اولیه و نگاه به مشخصات این گوشی هوشمند، نوید عملکردی قدرتمند، صفحه‌نمایشی عالی و دوربین اصلی پیشرفته و امیدوارکننده را می‌دهد که می‌تواند در فهرست بهترین گوشی‌ شیائومی قرار گیرد. شیائومی همچنین سعی کرده تا در ظاهر گوشی تغییراتی را لحاظ کند تا نسبت به نسل قبل یعنی نوت ۱۲ پرو پلاس متمایز باشد. نسخه ضعیف‌تر این گوشی هم عرضه شده که در بررسی نوت ۱۳ پرو شیائومی به مزایا و معایب پرداختیم.

    بررسی معایب گلکسی A55

    بررسی ویدیویی ردمی نوت 13 پرو پلاس

    مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی

    بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

    گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی در شهریور ماه ۱۴۰۲ و در ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در کنار ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم، راهی بازار چین شده، ولی همچنان برای عرضه جهانی و تعیین قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس در ایران باید صبر کرد. در زمان بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی، این گوشی هوشمند میان‌رده به سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 مجهز شده است. طبق اعلام شیائومی، این گوشی تا سه سال نسخه جدید اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد و از این نظر می‌تواند در فهرست بهترین گوشی موبایل قرار گیرد.

    برند دستگاهشیائومی
    مدل دستگاهردمی نوت 13 پرو پلاس
    تاریخ عرضهشهریور ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیAndroid 13 - MIUI 14
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

    بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی از نظر طراحی

    بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

    شیائومی در طراحی این گوشی میان‌رده، به دو روش عمل کرده است. در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز چریکی ما شاهد بدنه شیشه‌ای هستیم، اما در رنگ بنفش، این گوشی به بدنه‌ای پوشیده شده از چرم مصنوعی به رنگ بنفش مجهز است که هم باعث می‌شود تا با گوشی خوش‌دست‌تری روبه‌رو باشیم و هم حس و حال یک دستگاه گران‌قیمت‌تر را القا می‌کند. همچنین یک لایه نانو روی بدنه چرمی لحاظ شده که از ساییدگی، لک و جذب عرق دست جلوگیری می‌کند.

    با اینکه در بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس توسط برخی وب‌سایت‌ها، فریم گوشی آلومینیوم ذکر شده، اما اینطور نیست و ما با یک فریم پلاستیکی که روکش فلزی دارد رو‌به‌رو هستیم. خیلی نمی‌توان به این نوع فریم برای یک گوشی میان‌رده ایراد گرفت، اما در کل با متریال نسبتا خوبی رو‌به رو هستیم. با این حال شیائومی ادعا کرده که متریال شاسی بسیار مقاوم است و از طرفی، در چهارگوشه فریم از آلومینیوم کامپوزیت شده بهره گرفته است.

    وقتی به پشت دستگاه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که شیائومی سه دوربین را به صورت جداگانه و در پورتال‌هایی بزرگ گنجانده، بخشی را به فلش اختصاص داده و پایین فلش، لوگو برند Redmi را قرار داده است.

    یکی از تغییرات بزرگ سری ردمی که با گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس به خود دیده، وجود گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه است.

    اعمال این گواهی در گوشی‌های میان‌رده یک اتفاق خوب است که ما طی یک سال گذشته در برند‌های مختلف از جمله شیائومی و سامسونگ شاهدش بودیم.

    شیائومی برای اولین بار در سری ردمی نوت، از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده کرده که تا قبل، روی دکمه پاور آن را شاهد بودیم. خوشبختانه سرعت و دقت سنسور بالا است و کاربر می‌تواند به محض لمس محل قرارگیری حسگر، قفل گوشی یا برنامه‌های منطبق با حسگر اثر انگشت را باز کند.

    ابعاد (میلیمتر)۱۶۱.۴ در ۷۴.۲ در ۸.۹ میلی‌متر
    وزن (گرم)۲۰۴.۵ گرم
    جنس پنل پشتیشیشه (مدل مشکی و سفید)، چرم (مدل بنفش)
    لایه محافظگوریلا گلس ویکتوس

    بررسی نمایشگر نوت 13 پرو پلاس

    بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

    بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس نشان می‌دهد به صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد ۶۸ میلیارد رنگ، ۱۲ بیتی، ۱۲۰ هرتز و با وضوح 1220p مجهز شده که در کل، پیشرفت قابل توجه‌ای را نسبت به نسل‌های قبلی خانواده ردمی شاهد هستیم. وجود فناوری‌هایی مانند دالبی ویژن و +HDR10 هم کمک شایانی به تفکیک و غنای رنگ بهتر در نمایشگر این گوشی کرده است.

    اما تغییرات صفحه‌نمایش به همین‌جا محدود نمی‌شود. شیائومی برای اولین بار در خانواده ردمی، صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 پرو پلاس را خمیده کرده و مقداری هم کشیده‌تر کرده است. این تغییرات همگی مثبت هستند و شما علاوه بر کیفیت، وضوح و شفافیت، با ارگونومی مناسبی هم در ابعاد صفحه‌نمایش طرف هستید. روشنایی نمایشگر این گوشی هم تا حداکثر ۱۸۰۰ نیت می‌رسد که استفاده از آن را در محیط‌های پر نور یا زیر نور مستقیم خورشید ممکن می‌سازد.

    یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه‌نمایش، نرخ نوسازی تطبیقی آن است که از حداقل ۳۰ و حداکثر ۱۲۰ هرتز، بسته به عملکرد گوشی تنظیم می‌شود. از طرفی هم نمایشگر با لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده که این هم اتفاق خوبی برای یک گوشی میان‌رده است.

    اگر بررسی شیائومی 13T پرو را مطالعه کرده باشید، قطعا به شباهت‌های نمایشگر ردمی نوت 13 پرو پلاس و آن گوشی پی برده‌اید. با توجه به این قضیه، شیائومی تمام سعی خود را کرده تا در گوشی‌های میان‌رده و قاتلین پرچمدار، از بهترین صفحه‌نمایش ممکن استفاده کند.

    ابعاد (اینچ)۶.۶۷ اینچ
    نوع پنلOLED
    رزولوشن۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۱۸۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰

    بررسی دوربین نوت 13 پرو پلاس؛ لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی

    ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی یک لنز اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی در اختیار دارد که تنها نقطه قوت آن در بخش دوربین‌ها محسوب می‌شود. در بررسی دوربین شیائومی نوت 13 پرو پلاس ما دو دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو را هم در کنار لنز اصلی می‌بینیم که اختلاف کیفیت آنها نسبت به لنز اصلی زمین تا آسمان است و ظاهرا شیائومی برای اینکه صرفا از یک لنز استفاده نکند و طراحی گوشی را از حالت چند دوربین مرسوم در تمام گوشی‌های هوشمند این روزها خارج نکند، از دو لنز به شدت بی‌کیفیت (به خصوص لنز ماکرو) فقط برای حفظ ظاهر استفاده کرده است.

    بررسی دوربین اصلی نوت 13 پرو پلاس 

    لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی که شیائومی از آن در این گوشی استفاده کرده، از نوع HP3 سامسونگ است که قطعا با شنیدن این نام و البته ۲۰۰ مگاپیکسل بودن‌اش، انتظار وجود گزینه‌های متعدد زوم نسبتا باکیفیت را داریم. به غیر از حالت‌های عادی و اولتراواید، دو زوم «چهار برابری» و «هشت برابری» را داریم که به نوعی، کراپی هوشمند از لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی محسوب می‌شوند.

    تصاویر گرفته شده با لنز اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی کاملا رضایت‌بخش هستند. جزئیات و رنگ‌های ثبت شده در سطح خوبی قرار دارند و محدوده دینامیکی گسترده‌ای را شاهد هستیم. با اینکه در گوشی خبری از لنز تله‌فوتو نیست، اما لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند زوم‌های دو تا چهار برابری نسبتا باکیفیت و مناسبی را ارائه دهد.

    یکی از ویژگی‌های خوب لنز اصلی، توانایی بالا در ثبت تصاویر پرتره است. با اینکه در حالت پرتره، هیچ زومی نداریم و باید با کراپ اصلی عکس بگیریم، اما دوربین به خوبی می‌تواند پس‌زمینه را از سوژه جدا کرده، تار کند و اتفاقی برای سوژه نیوفتد.

    دوربین اصلی در نور کم یا شب هم خوب است و ما می‌توانیم چه با حالت شب فعال و چه بدون آن، عکس‌های نسبتا باکیفیتی ثبت کنیم. البته، وجود حالت شب سبب می‌شود تا تصاویری با روشنایی و جزئیات بیشتر ثبت کنید و خوشبختانه خبری از نویزهای آزاردهنده در تصاویر نیست.

    بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

    بررسی دوربین فوق‌عریض و سلفی نوت 13 پرو پلاس شیائومی

    انتظار زیادی از لنز فوق‌عریض نداشته باشید. البته که این قضیه به معنای ثبت تصاویر غیرقابل استفاده نیست، اما وقتی به برچسب قیمتی گوشی نگاه می‌کنیم و اینکه یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی هم در آن قرار داده شده، وجود چنین لنز فوق‌عریضی که کیفیت بسیار پایینی دارد، در بررسی شیائومی نوت ۱۳ پرو پلاس کمی ما را ناامید می‌کند.

    با اینکه از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی عریض برای دوربین سلفی استفاده شده، اما همچنان ما با یک دوربین به شدت معمولی روبه‌رو هستیم که قرار نیست جزئیات بالایی را در تصاویر سلفی ثبت کند. با کمی زوم روی تصاویر سلفی، متوجه افت جزئیات و وجود نویز می‌شوید. با این حال می‌توان گفت که دوربین سلفی از لحاظ عملکرد، پشت سر دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد.

    فیلمبرداری در گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی

    در بحث فیلمبرداری، لنز اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند که از کیفیت بالایی هم به واسطه وضوح، شفافیت، عدم وجود نویز و رنگ‌بندی عالی برخوردار هستند، اما نقطه ضعف اصلی، عدم وجود فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، آن هم در چنین بازه قیمتی است. البته که شما می‌توانید ویدیوهای Full-HD از ۳۰ تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید اما ضبط ویدیوهای ۶۰ فریم به صورت 4K امکان‌پذیر نیست. این قضیه در دوربین سلفی هم بیشتر صدق می‌کند و آنجا فقط به گزینه 1080p با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه دسترسی دارید.

    تصاویر دوربین اصلی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی - ۱۲.۵ مگاپیکسل

    تصاویر دوربین اصلی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی - زوم ۲ و ۴ برابر

    تصاویر دوربین اصلی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی - ۲۰۰ مگاپیکسل

    تصویر دوربین اصلی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی - نور کم

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. ماکرو

    دوربین اصلیسنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم f/1.7)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)1/1.4"
    فوق عریضسنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)-
    تله ( زوم ۲ برابر)-
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرسنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما 
    فیلم‌برداری4K@24/30fps, 1080p@30/60/120fps
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی 
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)-
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30/60fps

    بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی از نظر سخت‌افزار

    شیائومی در ردمی نوت 13 پرو پلاس به سراغ چیپ‌ست دایمنسیتی 7200 Ultra رفته که از لیتوگرافی ۴ نانومتری در طراحی آن استفاده شده است. ردمی نوت 13 پرو پلاس اولین گوشی هوشمندی است که به این چیپ‌ست مجهز شده و می‌توان به راحتی گفت که با یکی از قوی‌ترین چیپ‌های بازار که در یک گوشی میان‌رده کار شده، روبه‌رو هستیم.

    در استفاده‌های روزانه و اجرای برنامه‌های کاربردی، مطلقا مشکلی پیدا نمی‌کنید و حتی در اجرای بازی‌های سنگین مانند Call of Duty Mobile یا PUBG می‌توانید از گرافیک و نرخ فریم بالا بهره‌مند شوید.

    شیائومی یک سیستم خنک‌کننده بسیار مناسب و کاربردی را هم اعمال کرده که تا حد زیادی مانع داغ شدن گوشی در عملیات‌های سنگین می‌شود. ناگفته نماند که استفاده از این چیپ‌ست سبب شده تا ما پشتیبانی از لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی عریض و فیلمبرداری 4K را شاهد باشیم.

    پیکربندی حافظه

    گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی در یک نسخه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیر‌ه‌سازی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و دو نسخه ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم راهی بازار شده است. شیائومی در این گوشی از حافظه‌های UFS 3.1 استفاده کرده که نسبتا پرسرعت هستند، اما اگر از حافظه‌های UFS 4.0 استفاده می‌شد به مراتب بهتر بود.

    درگاه حافظهندارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲، ۵۱۲/۱۶
    نوع حافظهUFS 3.1

    بررسی باتری شیائومی نوت 13 پرو پلاس

    بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

    ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی، مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند هم‌رده خود در بازار، به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که با توان فوق‌العاده ۱۲۰ وات شارژ می‌شود. این شارژ را ما در گوشی شیائومی 13T پرو هم می‌بینیم و می‌توانید در کمتر از ۲۰ دقیقه، شارژ باتری گوشی را به ۱۰۰ درصد برسانید.

    به لحاظ عمر و شارژدهی، در کارکردی معمول شامل وبگردی، استفاده از دوربین، انجام بازی، تماشای ویدیو، گوش دادن به موسیقی و کار با شبکه‌های اجتماعی، باتری یک روز کامل و حتی یک روز و نیم را جواب می‌دهد. با این حال وجود شارژر فوق‌سریع باعث می‌شود تا شما به محض پایین بودن شارژتان، در پنج یا ده دقیقه باتری را به میزان بالایی دوباره شارژ کنید.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
    توان شارژ (وات)۱۲۰ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)-
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)-
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)-

    امکانات Redmi Note 13 Pro Plus

    ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی به عنوان یک گوشی میان‌رده قدرتمند، از امکانات پایه‌ای مناسبی برخوردار است. این گوشی به دو اسپیکر استریو در قسمت پایین و بالا مجهز است که می‌توانند صدای خروجی مناسبی را ارائه دهند. از طرفی به وای‌فای 6 و بلوتوث 5.3 برای ارتباط سریع با دستگاه‌های دیگر مجهز شده و قابلیت NFC و مادون قرمز را هم به همراه دارد.

    حسگر اثرانگشت در این گوشی زیر نمایشگر به صورت اپتیکال تعبیه شده و دو سیم‌کارت را به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. پورت USB-C این گوشی نسل 2.0 است که برای شارژ و انتقال دیتا مناسب است و نمی‌توان به عنوان خروجی ویدیو از آن استفاده کرد.

    نمرات ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی

    گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی در تست‌های گوناگون توانسته نمرات نسبتا خوبی را کسب کند. این گوشی در تست گیک‌بنچ تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۱۳۴ را کسب کرده و در تست چند هسته‌ای به امتیاز ۲۷۱۱ دست پیدا کرده است. در تست AnTuTu 10 هم این گوشی به امتیاز ۷۶۷۵۱۰ رسیده است.

    بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

    مزایا ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی از دید کاربران

    طراحی زیبا به خصوص در مدل چرمی به همراه گواهی IP68

    ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی را می‌توانیم زیباترین گوشی ردمی تا به امروز بدانیم که البته این لقب، بیشتر برازنده مدل چرمی آن است که حس یک گوشی لوکس و گران‌قیمت را القا می‌کند.

    صفحه‌نمایش OLED فوق‌العاده باکیفیت

    ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی یکی از بهترین نمایشگرهای موبایلی بازار را در اختیار دارد که با وضوح 1220p، عمق رنگ ۱۲ بیتی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10+، هر محتوایی را چشم‌نواز به نمایش می‌گذارد.

    باتری بهینه و شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی

    باتری ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی می‌تواند به راحتی یک تا یک و نیم روز دوام بیاورد و به واسطه شارژ سریع ۱۲۰ واتی، در کمتر از ۲۰ دقیقه می‌توان باتری را صفر تا صد شارژ کرد.

    تراشه ۴ نانومتری در قامت پرچمداران

    به واسطه تراشه ۴ نانومتری دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا که برای اولین بار در این گوشی استفاده شده، شما می‌توانید هر بازی سبک و سنگین و هر عملیات مولتی‌تسکینگی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.

    دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی قابل اعتماد

    همانطور که در بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس دیدیم استفاده از لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ در این گوشی، باعث شده تا ما بتوانیم عکس‌های باکیفیت و ویدیوهای خوبی را ضبط کنیم.

     معایب ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی از دید کاربران

    دوربین‌های فوق‌عریض و ماکرو بی‌کیفیت و قدیمی

    شیائومی در بخش دوربین‌های فوق‌عریض و ماکرو کج سلیقگی کرده و از لنزهایی استفاده کرده که بی‌کیفیت هستند و نمی‌توان وجود آن‌ها را در چنین گوشی تحمل کرد. این مورد از معایب ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس محسوب می‌شود.

    نبود فیلمبرداری ۶۰ فریم بر ثانیه در وضوح 4K

    باعث تعجب است که چرا نمی‌توان با ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی، ویدیوهای ‌4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد، در حالی که گوشی‌های بسیار ارزان‌تر و قدیمی‌تری وجود دارند که این ویژگی را به همراه دارند.

    دوربین سلفی تعریفی ندارد

    یکی دیگر از معایب ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس این است که دوربین سلفی در ردمی نوت 13 پرو پلاس در بهترین حالت، می‌توان تصاویر به شدت معمولی بگیرد، اما نمی‌توان روی آن برای ثبت تصاویر سلفی باکیفیت بالا حساب کرد. 

    بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

    آیا ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی ارزش خرید دارد؟

    گوشی میان‌رده ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی را می‌توان بهترین گوشی ردمی نوت تا به امروز دانست که از ویژگی‌های خوبی در طراحی، صفحه‌نمایش، دوربین اصلی، باتری و سخت‌افزار داخلی بهره می‌برد. اگر فقط و فقط دوربین اصلی گوشی برایتان مهم است و گزینه‌هایی مثل دوربین تله‌فوتو، فوق‌عریض و ماکرو کاربردی برایتان ندارد، لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌تواند تصاویر با جزئیات بالا تهیه کند، زوم نسبتا خوبی دارد و عکس‌های پرتره خوبی هم ثبت می‌کند. با این حال خبری از فیلمبردای ۶۰ فریم در وضوح 4K نیست

    اگر بخواهیم نگاه کلی به ردمی نوت 13 پرو پلاس داشته باشیم، مجموعه‌ای از مشخصات را می‌بینیم که یا خیلی پیشرو و به‌روز هستند یا تا حد زیادی قدیمی. دوربین‌های فوق‌عریض و ماکرو به هیچ‌وجه در حد و اندازه‌های دستگاهی با این قیمت نیستند و دوربین سلفی هم آنچنان تعریفی ندارد، اما به نمایشگر که می‌رسیم با مشخصاتی به‌روز، قدرتمند و باکیفیت روبه‌رو می‌شویم. در بحث طراحی هم ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌تواند به خاطر بدنه‌ خاص (به‌ خصوص نسخه‌های چرمی) و نمایشگر خمیده که حاشیه‌های آن را بسیار کم می‌کند، فوق‌العاده مورد توجه قرار می‌گیرد.

    در مجموع بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نشان می‌دهد اگر نمی‌توانید سه، چهار میلیون تومان بیشتر برای خرید شیائومی 13T پرو هزینه کنید و گزینه‌های سامسونگی مانند S23 FE برایتان جذابیت ندارند، خرید نوت 13 پرو پلاس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

    سوالات متداول در مورد ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی

    به غیر از دوربین اصلی، باقی دوربین‌ها مانند ماکرو، فوق‌عریض و حتی سلفی آنچنان از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. نبود فیلمبرداری ۶۰ فریم بر ثانیه در حالت 4K هم از دیگر ضعف‌های این گوشی است.

    قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی چقدر است؟

    این گوشی در بازار ایران از حدود ۲۰ میلیون تومان در ظرفیت‌های مختلف به فروش می‌رسد.

    صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد ۱۲۰ هرتزی با عمق رنگ ۱۲ بیتی و وضوح 1220p، روکش گوریلا گلس ویکتوس، تراشه ۴ نانومتری دایمنسیتی 7200 اولترا، پیکربندی‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی (فیلمبرداری 4K تا ۳۰ فریم بر ثانیه) در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو، وای‌فای 6 و بلوتوث 5.3، NFC، مادون قرمز، USB-C 2.0، حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی، بدنه چرمی در رنگ بنفش و شیشه‌ای در رنگ‌های مشکی و سفید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید