۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید نوکیا 7.2

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید نوکیا 7.2
راهنمای مطالعه

    شاید مشخصات و قیمت نوکیا ۷.۲ فریبنده باشد، اما برای برخی افراد به معنی هدر دادن پول است. اگر می‌خواهید بدانید شما هم جزو این دسته هستید یا خیر با ادامه مطلب همراه باشید.

    بازار موبایل به دسته پرچمدار، میان‌رده و اقتصادی تقسیم می‌شود و در این بین پرچمدارها و گوشی‌های اقتصادی کمترین تنوع را دارند اما در بازار میان‌رده‌ها به خاطر استقبال بالای کاربران از شیر مرغ تا جان آدمی زاد پیدا می‌شود.

    دلیل تنوع بالای گوشی‌های میان رده این است که اغلب آنها از برخی جهات قوی‌تر هستند و در برخی زمینه‌های دیگر حرف چندانی برای گفتن ندارند. به عبارت دیگر رقابت شرکت‌ها در کاهش قیمت باعث شده در هر گوشی هوشمند قید برخی ویژگی‌ها را بزنند.

    نوکیا ۷.۲ هم یکی از این گوشی‌هاست که علیرغم مزایایی مثل طراحی جذاب، از نظر توان پردازشی، شارژدهی و غیره حرف چندانی برای گفتن ندارد. بنابراین شاید خرید نوکیا ۷.۲ برای عده‌ای منطقی باشد اما برای کاربری که به اجرای بازی یا استفاده طولانی از گوشی عادت دارد، هدر دادن پول است. در ادامه با بررسی نقاط ضعف نوکیا ۷.۲ خرید این گوشی را بر اساس نیازهای مختلف سبک و سنگین می‌کنیم.

    ۱. سخت‌افزار ناکارآمد

    قیمت نوکیا 7.2

    HMD در گوشی‌های جدیدش به ویژه نوکیا ۶.۲ و ۷.۲ نشان داده علاقه چندانی به استفاده از چیپست‌های به‌روز ندارد و در عوض سراغ مدل‌های چند سال قبل می‌رود که احتمالا دلیلش قیمت پایین‌تر این تراشه‌هاست. همین عامل باعث شده نوکیا ۷.۲ به چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۰ مجهز شود که نسبت به تراشه مورد استفاده در گوشی‌های هم رده ضعیفتر است.

    برای مثال در میان میانرده‌های موجود در بازار ایران می‌توان به گلکسی A50s و گلکسی A70 اشاره کرد که میزبان چیپست‌های قوی‌تر اسنپدراگون ۶۷۵ و اگزینوس ۹۸۱۱ هستند. حتی در میان محصولات خود نوکیا هم مدل ۸.۱ را داریم که از تراشه به مراتب قوی‌تر اسنپدراگون ۷۱۱ برخوردار است و در عین حال بهایی مشابه با قیمت نوکیا 7.2 دارد.

    ضعیف‌تر بودن نوکیا ۷.۲ از نظر سخت افزاری در نمودار زیر به خوبی مشخص است. این گوشی در تست پردازش چند هسته‌ای حدود ۲۰ درصد از گلکسی A70 ضعیفتر بوده و در رده هواوی P30 لایت قرار گرفته که یک میلیون تومان ارزانتر است. در تست تک هسته‌ای اما این تفاوت فاحش‌تر می‌شود تا جایی که عملکرد پردازشی گلکسی A70 حدود ۵۵ درصد از نوکیا ۷.۲ بهتر برآورد شده است.

    مقایسه نوکیا ۷.۲

    بنابرین به شما توصیه می‌کنیم اگر اهل بازی یا اجرای برنامه‌های سنگین هستید به جای نوکیا ۷.۲ سراغ گلکسی A50s و گلکسی A70 بروید که به راحتی در بازار داخل هم پیدا می‌شوند. در صورتی که به برند نوکیا علاقه دارید مدل ۸.۱ گزینه تجربه روان‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    اگر سخت‌افزار قوی برایتان مهم است ما به شما این گوشی‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:

    مشاهده گوشی گلکسی A70

    مشاهده گوشی نوکیا ۸.۱

    [related]9277[/related]

    ۲. شارژدهی ضعیف

    قیمت نوکیا 7.2 چقدر است

    یکی از مهمترین نقاط ضعف نوکیا ۷.۲ باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است آن هم در حالی که بسیاری از گوشی‌های هم سطح دستکم باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند. مشکل به همینجا ختم نمی‌شود و سرعت شارژ باتری هم از ۱۰ وات فراتر نمی‌رود که به معنی فقدان شارژ سریع است. این پیکربندی ضعیف باعث شده با نیم ساعت اتصال گوشی به شارژر باتری تنها تا ۳۳ درصد پر شود و شارژ کامل آن هم دو ساعت طول بکشد.

    اگر طاقت ۲ ساعت منتظر ماندن برای پر شدن باتری را ندارید به شما توصیه می‌کنیم گلکسی A70 را انتخاب کنید که باتری قدرتمند ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی آن به لطف شارژ سریع ۲۵ واتی به سرعت پر می‌شود. یک انتخاب دیگر ردمی نوت ۸ پرو است که باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری آن با شارژ سریع ۱۸ واتی سازگار دارد. اگر سخت افزار برایتان در اولویت نیست گلکسی M30 هم دیگر گزینه روی میز است که هم از نظر ظرفیت باتری و هم توان شارژر ۵۰ درصد از نوکیا ۷.۲ قوی‌تر است.

    اگر شارژدهی برایتان مهم است، این گوشی‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:

    مشاهده گوشی گلکسی A70مشاهده گوشی Redmi Note 8 Pro

    ۳. مشکلات دوربین

    NOKIA 7.2 PRICE

    همانطور که در دلایل خرید نوکیا ۷.۲ گفتیم دوربین اصلی این گوشی روی کاغذ قدرتمند است اما در برخی موارد به گرد پای رقبا نمی‌رسد. مهمترین مشکل دوربین در عکاسی و فیلمبرداری طیف دینامیک محدود است. هرچند جزییات تصویر به خوبی ثبت می‌شود اما حضور نویز و عدم فوکوس خودکار گاهی اوقات آزار دهنده می‌شود.

    از نظر فیلمبرداری بزرگترین نقطه ضعف محدود بدون نرخ فریم در رزولوشن‌های 4K و 1080p به ۳۰ فریم در ثانیه است که روی روان بودن فیلم به شدت تاثیر می‌گذارد. برای مقایسه سامسونگ A51 و ردمی نوت ۸ فیلم‌های 1080p را با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کنند که به معنی ۴ برابر فریم بیشتر است.

    طی فیلمبرداری 4K جزییات زیادی ثبت می‌شود اما بازهم شاهد حضور نویز هستیم. در این حالت از لرزشگیر خبری نیست و برای استفاده از این قابلیت مجبور به فیلمبرداری 1080p هستید اما در این صورت جزییات را از دست می‌دهید و رنگ‌ها هم بیش از حد اشباع می‌شوند. بد نیست بدانید رزولوشن فیلمبرداری دوربین الترا واید هم از 1080p فراتر نمی‌رود.

    در نهایت باید به کندی بیش از حد فوکوس خودکار اشاره کرد که ممکن است باعث از دست رفتن لحظه مناسب برای ثبت فیلم شود. اگر فیلمبرداری برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد Mi 9T Pro را به شما پیشنهاد می‌کنیم که علی رغم تفاوت حدود ۱.۲ میلیون تومانی دوربین آن اساسا در کلاس دیگری قرار داشته و با پرچمدارها رقابت می‌کند.

    گزینه‌های دیگر در سطح قیمت نوکیا 7.2

    خرید نوکیا 7.2

    پاسخ این سوال که آیا پرداخت قیمت نوکیا 7.2 منطقی است یا نه به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. شاید بسیاری به خاطر بدنه مقاوم سراغ خرید آن بروند و اصلا قدرت پردازش و ظرفیت باتری برایشان اهمیتی نداشته باشد اما اگر شما به عنوان یک کاربر حرفه‌ای عادت به محک زدن قدرت پردازش و سخت افزار گوشی دارید، بهتر است قید نوکیا ۷.۲ را زده و در همین رده قیمتی خرید گلکسی A70 یا نوکیا ۸.۱ را مد نظر داشته باشید.

    اگر به خاطر گشت و گذار در وب، شبکه‌های اجتماعی یا تماشای فیلم سرو کارتان زیاد به شارژر می‌خورد باید بدانید نوکیا ۷.۲ با باتری ضعیف و عدم پشتیبانی از شارژ سریع برای شما ساخته نشده و درجه انتخاب‌های به مراتب بهتری مثل رمی نوت ۸ پرو و گلکسی M30 را پیش پایتان قرار می‌دهد که دومی از نظر شارژدهی پنجاه درصد از نوکیا ۷.۲ قوی‌تر است.

    اگر عادلانه قضاوت کنیم میان‌رده HMD عکاس خوبی است اما از نظر فیلمبرداری دستتان را در پوست گردو می‌گذارد چرا که نه نرخ فریم مطلوبی دارد، نه قادر به حذف نویزها است و نه فوکوس سریعی در اختیارتان قرار می‌دهد. همین عوامل باعث شده ما به عاشقان فیلمبرداری خرید گلکسی A51 و ردمی نوت ۸ پرو را پیشنهاد کنیم.

    اگر عاشق فیلمبرداری هستید پیشنهاد ما به شما این گوشی است:

    مشاهده گوشی گلکسی A51 [see_also]18241[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید