۹ وسیله برای کسانی که می‌خواهند فشن بلاگر شوند

۹ وسیله برای کسانی که می‌خواهند فشن بلاگر شوند
راهنمای مطالعه

    در این مطلب از درجه، ۹ وسیله‌ای را که برای فشن بلاگر شدن ضروری است، معرفی می‌کنیم. چه در این مسیر حرفه‌ای باشید و چه آماتور، این ابزارها به کارتان خواهند آمد.

    در دنیای پلتفرم‌های اجتماعی، فشن بلاگر شدن شغل رویایی و ایده‌آل بسیاری از افراد است. دنیای هیجان‌انگیز و پر رنگ و لعاب مد می‌تواند هر کسی را سر ذوق بیاورد و با خود همراه کند.

    در این مسیر به ابزارهایی نیاز است اما مهمتر از آن مهارت‌هایی مانند شناخت دقیق از برندهای مد و لباس، استایل‌های رایج، الگوهای زیبایی شناسی، رنگ شناسی و همچنین مهارت ویرایش تصویر، نوشتن و بازاریابی است. این مهارت‌ها را می‌توانید از طریق شرکت در دوره‌های حضوری و مجازی و تماشای ویدیویی آموزشی به دست آورید.

    شاید بسیاری از شما نیز علاقه‌مند باشید که به عنوان فشن بلاگر فعالیت کنید. بااین‌حال نمی‌دانید که در این مسیر چه وسایلی نیاز است و باید از کجا شروع کرد. در این مطلب از درجه به معرفی وسایلی می‌پردازیم که برای شروع و ادامه حرفه‌ای این مسیر لازم است.

    ۱. گوشی با دوربین قدرتمند

    بهترین دوربین گوشی

    امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند دارای یک دوربین فیلمبرداری با چند لنز هستند. این لنزها شامل واید، التراواید برای پوشش دامنه گسترده‌تر، تله فوتو برای زوم بدون افت کیفیت، عمق سنج و ماکرو برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک می‌شود.

    لیست محبوب‌ترین گوشی‌ها دارای چند ماژول دوربین

    از نظر نرم‌افزاری هم در گوشی‌های موبایل می‌توانید تمامی مؤلفه‌های مهم مانند تنظیم رنگ، شفافیت، عکاسی در روز، عکاسی در شب، زوم، نویز و بافت را پیدا می‌کنید.

    برای ارتقای کیفیت می‌توانید از لنزهای جانبی یا میکروفن‌های کوجکی که کیفیت صدایتان را افزایش می‌دهند، استفاده کنید. برای انتخاب موبایل‌ها مناسب فشن بلاگ مطلب بهترین دوربین گوشی را از دست ندهید چون در آن بهترین موبایل‌ها از نظر دوربین را در رده‌های قیمتی اقتصادی، میان رده و پرچمدار معرفی کرده‌ایم

    ۲. دوربین تصویربرداری

    در ابتدای راه تبدیل شدن به یک فشن بلاگر، به دوربین خاصی نیاز ندارید اما چنانچه در این مسیر حرفه‌ای شدید، بهتر است سراغ دوربینی بروید که LCD با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه داشته باشد که برای ولاگ مناسب است.

    نیازی هم نیست که حتما این دوربین‌ها مورنظرتان فول فریم یا گران‌قیمت باشد. همین که دوربین توانایی ثبت تصاویر شاداب با غنای رنگی بالا را داشته باشد، گزینه مناسبی برای فشن بلاگ شما محسوب می‌شود.

    [related]24364[/related]

    ۳. میکروفون با کیفیت

    ۱. میکروفون فای‌فاین مدل k690

    یکی از نکات آزاردهنده‌ای که ممکن است پس از فیلمبرداری با دوربین یا گوشی با آن روبرو شوید، این است که کیفیت صدای ویدیوی شما بسیار پایین و آزاردهنده باشد.

    هرچند در بعضی دوربین‌ها میکروفون داخلی تعبیه شده اما نمی‌توان آن را با میکروفون‌های باکیفیت اکسترنال مقایسه کرد. چون میکروفون‌های اکسترنال با در نظر گرفتن بسیاری از ویژگی‌ها نظیر جذب صدا از زوایای مختلف یا حذف نویز طراحی و تولید شده است.

    میکروفون‌های استفاده شده در بسیاری از ویدیو‌ها از نوع میکروفون شات گان است. بعضی از انواع میکروفون شات گان توانایی بادگیری دارند و صدای باد را از محیط اطراف حین ضبط کردن کاهش می‌دهند.

    بااین‌حال شاید بتوان گفت بهترین میکروفون برای بلاگرها، مدل‌های یقه‌ای است که می‌توان آن‌ها را به لباس وصل کرد. برخی از این میکروفون‌ها را می‌توان بدون سیم به دوربین متصل کرد تا صدا توسط گیرنده‌ متصل روی دوربین دریافت شود.

    اگر با معیارهای مهم در این زمینه آشنایی ندارید توصیه می‌کنیم راهنمای خرید میکروفون را بخوانید. برای انتخاب و خرید مدل مناسب هم مطلب ۱۰ مدل از بهترین میکروفون‌های یقه‌ای و استودیویی را ببینید.

    ۴. پایه نگه دارنده و گیمبال

    فشن بلاگر

    برای تبدیل شدن به یک فشن بلاگر حرفه‌ای، لازم است فیلم‌های بسیار خوب و باکیفیتی ضبط کنید. فیلم‌هایی که در آن دوربین در حال لرزیدن است برای مخاطب بسیار آزاردهنده خواهد بود.

    توصیه ما این است که برای ساخت ویدیوهای حرفه‌ای حتما از یک پایه نگه‌ دارنده هرچند ارزان قیمت، استفاده کنید. استفاده از پایه نگه دارنده باعث می‌شود که لرزش فیلم‌هایی که با موبایل یا دوربین ضبط می‌کنیم، بسیار کم شود و حتی به صفر برسد.

    اگر محدودیت بودجه ندارید، می‌توانید سراغ خرید گیمبال بروید که در چند جهت مختلف لرزش‌های ناخواسته را حتی حین دویدن نیز حذف می‌کند.

    ۵. مونوپاد

    فشن بلاگر

    مونوپاد نیز یک پایه نگه دارنده و ابزاری ضروری برای ویدیوبلاگرها است. مونوپاد تک پایه را بیشتر عکاسان و بلاگرهای ورزشی و همچنین عکاسان محیط زیست استفاده می‌کنند.

    از مونوپادهای گوشی موبایل نیز در ساخت ولاگ و ویدیو برای بلاگرها بسیار استفاده می‌شود. از مونوپاد گوشی می‌توانید در زمان‌هایی استفاده کنید که می‌خواهید بخش بزرگی از محیط اطرافتان به همراه خود شما در کادر قرار بگیرد.

    ۶. نور ثابت

    فشن بلاگر

    واضح است که طی روز می‌توانید از نور خورشید استفاده کرده و هزینه‌ای برای نور ثابت نکنید. در این حالت باید سوژه خود یا خودتان را به طرف پنجره قرار دهید تا نور به شما بتابد.

    توجه داشته باشید که هیچگاه در سمت تابش نور قرار نگیرید زیرا ویدیوی شما سیاه خواهد شد. همچنین می‌توانید از کیت‌های نورپردازی مخصوص دوربین و موبایل استفاده کرده تا نور ویدیوی خود را تامین کنید.

    بااین‌حال اگر بودجه کافی دارید، بهتر است برای ویدیوهایی که ضبط می‌کنید از نورهای ثابت استفاده کنید. نور ثابت که آن‌ها را پیوسته نیز می‌نامند، از مهم‌ترین موارد در تبدیل شدن به یک فشن بلاگر حرفه‌ای است. نورهای ثابت با تولید نوری طبیعی و نرم کیفیت کارتان را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. این نور امکان تنظیم دارد و می‌توانید روشنایی تابیده شده به سوژه و محیط را کنترل کنید.

    ۷. رینگ لایت

    فشن بلاگر

    رینگ لایت‌ها از محبوب‌ترین تجهیزات نورپردازی بین فشن بلاگرها و بلاگرهای زیبایی محسوب می‌شود. رینگ لایت که ترجمه آن حلقه نور است، از حلقه‌هایی پوشیده از لامپ‌‌های کوچک LED ساخته شده که برای عکاسی و فیلمبرداری در محیط‌های داخلی کاربرد دارد.

    از این حلقه‌ها می‌توان در مواقع عکاسی و فیلمبرداری و نزدیک به سوژه استفاده کرد. بسیاری از بلاگرها برای لایو‌های اینستاگرام خود که لازم است چهره شفاف و پرنوری از خود نشان دهند، از رینگ لایت استفاده می‌کنند.

    ۸. پرده سبز و ابزارهای ویرایش تصویر

    فشن بلاگرپرده سبز که با قیمت بسیار کمی در بازار عرضه می‌شود، از لوازم حرفه‌ای برای بلاگرها و فشن بلاگرها محسوب می‌شود. فیلمبرداری یا عکاسی در برابر پرده سبز این امکان را به شما می‌دهد که پس از پایان کار با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر، پس زمینه دلخواه را برای خود ایجاد کنید.

    البته خرید پرده سبز تنها هنگامی کاربرد دارد که با ابزارهای ویرایش تصویر آشنایی داشته یا فردی با این مهارت را کنار خود داشته باشید. در غیر این صورت بهتر است سراغ دیوارپوش‌هایی بروید که در رنگ‌های متنوع عرضه شده‌اند و بدون نیاز به ویرایش ویدیو جلوه‌ای زیبا را به کلیپ‌هایتان می‌دهند.

    شکی نیست که به عنوان یک بلاگر حوزه مد و فش بیشترین سر و کار شما با تصویر و ویدیو است و از اینرو بهتر است فنون عکاسی و کار با نرم‌افزارهای ویرایش‌ تصویر نظیر فتوشاپ را از طریق شرکت در دوره‌های مجازی یا اپ‌های آموزشی فرا بگیرید.

    ۹. پالت گریم

    فشن بلاگر

    پالت گریم یکی از لوازم مورد نیاز برای فشن بلاگر و بلاگرهای فعال در زمینه آرایش و مد محسوب می‌شود. از پالت گریم می‌توانید برای پوشاندن مشکلات ظاهری و ایجاد چهره‌ای شاداب و زیباتر استفاده کنید.

    پالت رنگ و کانتورینگ چهره همچنین به شما کمک می‌کند تا زاویه سازی صورت انجام داده و بدون انجام عمل‌های زیباسازی، به خواسته خود برسید.

    کلام آخر

    در این مقاله به معرفی تعدادی از وسایلی پرداختیم که در مسیر فشن بلاگر شدن به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. آیا تجربه استفاده از هیچکدام از این وسایل را دارید؟ تجربه خود را با ما و دیگر کاربران درجه به اشتراک بگذارید. [see_also]36150[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید